5

مرد جوان عامل آزار خواهرش را به قتل رساند

  • کد خبر : 17847
  • 19 مرداد 1402 - 15:25
مرد جوان عامل آزار خواهرش را به قتل رساند
مرد جوان که متهم است آزارگر خواهرش را به قتل رسانده در جلسه دادگاه مدعی شد به‌دنبال یک کلانتری بوده تا او را تحویل دهد اما جایی او را تحویل نمی‌گرفت. مقتول هم خود را از ماشین به بیرون پرت کرد و مرگش رقم خورد.

به گزارش حاشیه خبر، تحقیقات جنایی در این پرونده از تیرماه سال گذشته و با تماس مردی که شاهد این جنایت بود آغاز شد. این مرد وحشت‌زده با ماموران پلیس تماس گرفت و گفت: «بامداد امروز در اتوبان بعثت مردی از خودروی تیبا خود را به بیرون پرت کرد. راننده تیبا دنده‌عقب گرفت تا او را سوار کند اما آن‌قدر دستپاچه بود که با درختی برخورد کرد و بعد گریخت.» ماموران پس از رسیدن به محل مورد نظر با جسد مرد جوانی روبه‌رو شدند که دست‌ها‌وپاهایش بسته و کش ترکبند موتور هم دور گردنش گره خورده بود. این مرد براثر خفگی جان‌باخت و پلیس را در برابر پرونده یک قتل قرار داد. با بررسی دوربین‌های مداربسته، پلاک خودروی تیبا شناسایی و مالک آن به‌نام کامران در قزوین دستگیر شد. همچنین بررسی‌ها نشان داد مقتول به‌نام نعمت از اتباع افغانستان بود. کامران در تحقیقات ادعا کرد نعمت خواهرش را فریب داده و دزدیده بود. او همراه پسردایی‌اش به دنبال خواهرش آمده و قصد داشتند مرد فریبکار را تحویل پلیس دهند که او خود را از ماشین به بیرون پرت کرد. قصدی برای قتل نداشته و به احتمال زیاد هنگام تقلا برای فرار کش دور گردنش گره خورده است.

در ادامه، از خواهر کامران تحقیق شد که او به ماموران گفت: «نعمت مرا فریب داد و باعث شد از خانه‌مان فرار کرده و به تهران بیایم. در تهران او مرا آزار داد و بعد در خانه‌ای زندانی کرد. روز حادثه در حوالی ترمینال‌جنوب قصد سرقت طلاهایم را داشت که سروصدا کردم و مردم او را گرفتند. همان موقع برادر و پسردایی‌ام سر رسیدند و او را تحویل گرفتند تا به کلانتری ببرند. نعمت در میان راه خودش را از ماشین به بیرون پرت کرد.»

با تکمیل تحقیقات در دادسرا برای کامران به اتهام مشارکت در آدم‌ربایی و مباشرت در قتل و برای پسردایی‌اش به اتهام معاونت در قتل و مشارکت در آدم‌ربایی کیفرخواست صادر شد. پرونده این قتل برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهمان در شعبه پنجم پای میز محاکمه قرار گرفتند. در ابتدای جلسه دادگاه وکیل اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفته و برای قاتل درخواست قصاص کرد و گفت: موکلانم در افغانستان هستند و حاضر به بخشش قاتل نیستند. در ادامه، کامران در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: نعمت، خواهرم را دزدیده بود و او را در حوالی ترمینال‌جنوب پیدا کردیم. نعمت را به کلانتری ترمینال‌جنوب بردیم اما ماموران گفتند این موضوع به ما ارتباطی ندارد. به‌همین‌دلیل دست‌وپایش را با کش موتور بستیم. به سمت خاوران رفتیم و با دیدن کلانتری می‌خواستیم نعمت را تحویل آنها بدهیم که به ما گفتند چون جرم در حوزه استحفاظی آنها رخ‌نداده نمی‌توانند او را تحویل بگیرند. پسردایی‌ام با دامادشان که پلیس بود تماس گرفت و قرار شد نعمت را به پاکدشت ببریم و تحویل ماموران بدهیم که در میان راه خودش را به بیرون پرت کرد. ما دست‌وپای او را بسته بودیم و فکر می‌کنم وقتی قصد داشته خود را نجات دهد، کش دور گردنش افتاده است.  من قصد کشتن او را نداشتم و فقط می‌خواستم تحویل ماموران دهم تا مجازات شود.  مرد جوان ادامه داد: نعمت، خواهرم را فریب و مورد آزار قرار داده بود. آخرین‌بار هم قصد داشت طلاهای خواهرم را سرقت کند. او آبروی ما را برده بود. حکم جلب او را داشتم اما ماموران تحویلش نمی‌گرفتند. وقتی پزشکی‌قانونی علت مرگ را خفگی اعلام کرد شوکه شدم. در ادامه پسردایی کامران در جایگاه قرار گرفت. او که با اتهام آدم‌ربایی و معاونت در قتل روبه‌روست، در دفاع از خود گفت: ما چند بار با پلیس تماس گرفتیم تا نعمت را تحویل دهیم اما ماموران او را تحویل نمی‌گرفتند. اتهاماتم را قبول ندارم، چون قصد قتل نداشتیم.

​​​​​​​سپس وکیل کامران در دفاع از او گفت: موکلم قصد قتل نداشته و اگر ماموران او را تحویل می‌گرفتند، قتلی رخ نمی‌داد. در پایان قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=17847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.