3

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون: قدمت خطوط لوله و تاسیسات نفت و گاز در اهواز بالای ۵۰ سال است

  • کد خبر : 18153
  • 06 شهریور 1402 - 20:09
مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون: قدمت خطوط لوله و تاسیسات نفت و گاز در اهواز بالای ۵۰ سال است
مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون از افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت تولید نفت در این شرکت خبر داد و گفت: قدمت خطوط لوله و تاسیسات نفت و گاز کارون در اهواز بالای ۵۰ سال است.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از ایسنا،حسن شهرویی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت امروز، ۶ شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت نفت و گاز کارون بزرگترین شرکت تولیدکننده کشور است که زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران و مناطق نفتخیز جنوب در حال فعالیت است و براساس برنامه تولید تکلیفی باید بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز تولید کند.

تولید حدود یک سوم نفت کشور

وی افزود: در این زمینه با افزایش ۳۵ درصدی تولید در شرکت نفت و گاز کارون، تولید حدود ۹۰۰ هزار بشکه در روز را رقم زده‌ایم که حدود یک سوم تولید نفت کل کشور است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون گفت: شرکت نفت و گاز کارون با ۳۳ کارخانه فرآوری نفت و گاز و گاز مایع در اطراف کلانشهر اهواز و محیط پیرامونی این کلانشهر، با حدود ۷۰۰ حلقه چاه در حال استحصال نفت است و نفت تولیدی پس از استحصال توسط این واحدها فراورش می‌شود.

 

افزایش ۵۰ درصدی تولید گاز در شرکت کارون

شهرویی با بیان اینکه افزایش ۵۰ درصدی تولید گاز داشته‌ایم، عنوان کرد: در شرکت نفت و گاز کارون روزانه حدود ۴۰ هزار بشکه مایعات گازی تولید و به سمت پتروشیمی‌ها ارسال می‌شود. همچنین نفت تولیدشده در مجموعه نفت و گاز کارون برای پالایشگاه تهران و آبادان ارسال و بخشی از آن نیز صادر می‌شود.

وی افزود: برای رسیدن به این میزان تولید نفت و گاز و افزایش ایجاد شده، نیازمند بسترهایی بوده‌ایم. در این زمینه در بحث تعمیرات اساسی و اورهال و تعمیرات خطوط لوله و خرید تجهیزات نسبت به سال‌های قبل پیشرفت ۴۰ درصدی داشتیم که اگر این مهم انجام نمی‌شد، نمی‌توانستیم چنین میزان تولیدی داشته باشیم.

پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل ۷۵ درصد پیشرفت دارند

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون گفت: در بخش محیط زیست اقدامات خوبی در حال انجام است. در این زمینه پروژه‌هایی برای جمع آوری گازهای مشعل در حال پیگیری است که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پس از تکمیل آن امیدواریم بتوانیم شاهد جمع‌آوری بخشی از این گازهای همراه باشیم.

شهرویی ادامه داد: همچنین برنامه‌های خوبی در بحث ایمن‌سازی خطوط پرخطر گاز انجام شده است تا شاهد هیچ مشکلی در این زمینه به ویژه در کلانشهر اهواز نباشیم. همچنین در بحث توسعه فضای سبز شهری احداث ۵ نهال‌خانه را از سال گذشته به متراژ ۲۲۰۰ متر مربع در دستور کار قرار داده‌ایم که ۳ نهال‌خانه تکمیل و بهره‌برداری شده است و ۲ واحد دیگر نیز بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیریکی دارند.

وی افزود: در بحث پروژه‌های مربوط به تولید ۵ پروژه نیمه تمام را با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان به اتمام رساندیم که نتیجه آن افزایش تولید و قدرت مانور عملیاتی در بحث تولید بوده است.

 

ساخت مبدل حرارتی در میدان منصوری توسط شرکت دانش بنیان داخلی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون گفت: بهره‌برداری از مبدل حرارتی در میدان منصوری توسط یک شرکت دانش بنیان یکی از اقداماتی است که شرکت نفت و کاز کارون با همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به نتیجه رسانده است. همچنین در بحث پمپ‌های دوفازی نیز با یک شرکت دانش بنیان در حال همکاری هستیم که نتیجه آن نصب و راه‌اندازی یکی از این پمپ‌ها در اهوازِ ۴ است که به تنهایی برای یک تلمبه ۵ هزار بشکه در روز افزایش تولید را رقم زده است.

شهرویی با بیان اینکه بیش از ۸۰ میلیارد تومان در بحث مسئولیت‌های اجتماعی طی دو سال گذشته هزینه شده است، عنوان کرد: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات خوبی در حال انجام است. توزیع بسته‌های معیشتی، افتتاح خانه‌های بهداشت، پوشش درمانگاه‌های صنعتی از روستاها، بازسازی و نوسازی مدارس روستاهای اهواز، آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی، توزیع نوشت افزار و… از جمله اقدامات در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

نیاز به برنامه‌ریزی برای بازسازی خطوط و تاسیسات کارون

وی در خصوص فرسودگی خطوط و تاسیسات شرکت نفت و گاز کارون تصریح کرد: عقب ماندگی‌هایی از گذشته در بحث فرسودگی خطوط و تجهیزات و تاسیسات وجود دارد. در این زمینه مناطق نفتخیز جنوب در حال انجام بازسازی و نوسازی تاسیسات به صورت اساسی است. در محدوده شرکت نفت و گاز کارون کلیه خطوط نیاز به بررسی و ارزیابی دارند زیرا قدمت خطوط لوله و تاسیسات نفت و گاز کارون در اهواز بالای ۵۰ سال است و باید با برنامه‌ریزی دوره‌ای نسبت به بازسازی و نوسازی آن‌ها اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون ادامه داد: در این زمینه بیش از ۹۰ کیلومتر از خطوط بلااستفاده برای جلوگیری از سرقت‌ها و ساماندهی در محدوده شهر اهواز جمع‌آوری شده است.

شهرویی با بیان اینکه در بحث اجرای پروژه‌های جمع‌آوری گازهای همراه از نظر برنامه‌ریزی عقب هستیم اما پروژه‌های مربوط به بحث مشعل‌ها و بدسوزی در حال انجام هستند، عنوان کرد: بیش از ۹۸ درصد از گازهای ترش، استحصال و خوراک شرکت‌های مختلف می‌شود و باقی آن که ۲ تا ۳ درصد است به دلیل افزایش تولید نفت و با توجه به عقب بودن از برنامه‌های جمع آوری گازهای همراه، سوزانده می‌شود.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=18153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.