2

مجوز ساخت پتروپالایش ملل در تالاب شادگان صادر نشده است

  • کد خبر : 18367
  • 14 شهریور 1402 - 18:05
مجوز ساخت پتروپالایش ملل در تالاب شادگان صادر نشده است
معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به قرار گرفتن محل پروژه پترو پالایش ملل در تالاب شادگان گفت: هنوز سازمان حفاظت محیط زیست مجوزی در خصوص ساخت پترو پالایش ملل صادر نکرده است.

به گزارش حاشیه خبر، سید عادل مولا در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ساخت پترو پالایش ملل در شادگان اظهار کرد: با توجه به اینکه محل حداث این شرکت در حریم بستر تالاب شادگان قرار دارد، هنوز سازمان حفاظت محیط زیست مجوزی در خصوص ساخت پترو پالایش ملل صادر نکرده است.

وی افزود: وزارت نیرو نیز متولی حریم بستر تالاب‌ها و رودخانه‌ها است و باید برای احداث این شرکت از وزارت نیرو هم مجوز گرفته شود که تاکنون مجوزی صادر نشده است.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: قرار است وزارت نیرو در بحث حریم بستر تالاب شادگان هم اصلاح و بازنگری انجام دهد که اگر این کار بتواند به احداث پالایشگاه کمک کند، موضوع را اعلام کند.

ماجرای میدان نفتی سهراب در تالاب هورالعظیم 

وی در خصوص عملیات اجرایی طرح توسعه میدان نفتی سهراب در تالاب هورالعظیم نیز تصریح کرد: در بحث میدان نفتی سهراب فعلا بحث انتقال فرآورده‌های نفتی از سهراب یک و دو که در دهه ۷۰ احداث شدند، از بخش شرق دایک مرزی در حال انجام است اما وزارت نفت درخواست اجرای عملیات توسعه میدان نفتی سهراب برای ۲۰ پد (سکوی نفتی) را داده است.

مولا گفت: دو پد قبلا اجرا شده و ۱۸ پد دیگر باید اجرا کند که هنوز در مرحله ارزیابی هستند و مجوزی صادر نشده است.

وی افزود: یکی از الزامات صدور مجوز برای این کار این است که ابتدا باید آثار پروژه‌های قبلی در تالاب هورالعظیم بررسی شود زیرا شاید تا حدی آثار منفی باشد که امکان اجرای این کار وجود نداشته باشد.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: باید موازنه بین اقتصاد و منابع طبیعی ایجاد شود و در این خصوص تصمیم‌گیری شود. الزامات اجرای هر پروژه جلوگیری از خشکاندن تالاب‌ها با ایجاد زیرگذرگاه‌ها و مسیرهای کنترل آب است و قطعا با توجه به اینکه میدان نفتی سهراب در حوضچه شماره یک تالاب هورالعظیم قرار دارد، این الزامات سنگین‌تر و از اولویت‌های مهم‌تر هستند.

مولا با بیان اینکه در این پروژه‌ها زور محیط زیست به وزارت نفت می‌رسد، افزود: وزارت نفت ارزیابی‌ها را در این خصوص انجام می‌دهد و مشاوران ذی‌صلاح در این باره فعالیت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=18367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.