3
رییس پلیس فتا مسجدسلیمان ؛

پویش خرید امن در مسجدسلیمان برگزار می شود

  • کد خبر : 18373
  • 15 شهریور 1402 - 20:44
پویش خرید امن در مسجدسلیمان برگزار می شود
رییس پلیس فتا مسجدسلیمان از برگزاری پویش خرید امن در این شهرستان همزمان با سراسر کشور خبرداد.

به گزارش حاشیه خبر،سرهنگ دوم روح الله داودی که در جلسه هماهنگی این پویش و در جمع نمایندگان دوایر اجرایی و فعالان اجتماعی این شهرستان سخت می گفت اظهار داشت: در عصر جدید ارتباطات، دنیا به سمت هوش مصنوعی پیش می رود و اگر همسو با آن نتوانیم فرهنگسازی کنیم آینده خوبی را برای جوانان نمی توان متصور شد.
وی با اشاره به رشد جرایم سایبری در سالهای اخیر که به نوعی متأثر از همه گیری کرونا و حضور دانش آموزان و نوجوانان ناآشنا به جرایم و کلاهبرداری های اینترنتی می باشد افزود: این اتفاق موجب شد تا استفاده از فضای مجازی رشد قابل توجهی میان قشر جوان و دانش آموزان داشته باشد و جامعه هدف کلاهبرداران اینترنتی گسترده تر و به سمت این قشر نا آشنا به ترفندهای کلاهبرداری سایبری جهت پیدا کرد.
سرهنگ داودی با بیان اینکه هدف از برگزاری این پویش پیشگیری از افزایش شکل‌گیری کلاهبرداری اینترنتی، افزایش سواد‌ سایبری کاربران، استفاده مناسب و مؤثر از فضای مجازی در خانواده‌ها و همچنین ایجاد گفتمان سواد فضای مجازی است افزود: با گسترش خریدهای اینترنتی میزان فعالیت کلاهبرداران و سارقین مجازی شدت بیشتری یافته و ضرورت دارد با استفاده از ابزارها و شیوه های متفاوت نسبت به ارتقای اطلاعات و دانش خانواده ها و نوجوانان جهت شناخت روش های مختلف کلاهبرداران و سارقین اینترنتی اقدام کنیم .

وی با عنوان اینکه در این پویش دوایر دولتی و انجمن های مردم نهاد مشارکت خواهند داشت گفت: انتظار داریم مدیران ادارات و روابط عمومی های آنان همراه با پلیس فتا در امر روشنگری و آگاه سازی مردم که می تواند باعث کاهش جرائم سایبری شود با پلیس فتا همکاری و مشارکت جدی و فعالانه داشته باشند .
وی همچنین نقش سازمان های مردم نهاد و رسانه ها را بدلیل حضور تمام قد در جامعه و ارتباط با تمامی آحاد جامعه بسیار تأثیرگذار و اثربخش عنوان کرد و از تمامی مدیران و اعضای سازمان های مردم نهاد و اصحاب رسانه شهرستان جهت حضور و مشارکت جدی در این پویش دعوت به عمل آورد.
سرهنگ داودی در پایان از زحمات همه اشخاصی که با پلیس فتا در راستای تحقق اهداف و رسالت خطیر ارتقاء آگاهی عمومی و سواد رسانه‌ای، پیشگیری اجتماعی و در نهایت ایجاد امنیت پایدارتر در فضای مجازی، در طول یکساله اخیر همکاری داشتند تقدیر و تشکر نمود.

 

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=18373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.