3

ثبت رکورد بیش از ۳۰ میلیون و ۷۰۹ هزار ساعت کارکرد بدون حادثه طی ۷۹۲ روز در پالایشگاه گاز هویزه

  • کد خبر : 18538
  • 29 شهریور 1402 - 11:35
ثبت رکورد بیش از ۳۰ میلیون و ۷۰۹ هزار ساعت کارکرد بدون حادثه طی ۷۹۲ روز در پالایشگاه گاز هویزه
افشین کیانی مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با اشاره به ثبت رکورد بیش از ۳۰میلیون و۷۰۹ هزار ساعت کارکرد بدون حادثه طی ۷۹۲ روز در این پالایشگاه، گفت: با درایت و تلاش شبانه روزی متخصصان و کارشناسان مجموعه ایمنی برای دستیابی به توسعه و پایداری تولید، این پالایشگاه در زمینه HSE برنامه های مدونی در دستور کار دارد و استراتژی شرکت پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس ارتقای وضعیت HSE در ابعاد مختلف می باشد.

کیانی با اشاره به اینکه پرسنل ایمنی و آتش نشانی پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس همواره در آمادگی کامل برای مقابله با خطرات و حوادث به سر می برند و تا کنون عملکرد بسیار خوبی در این حوزه از خود نشان داده اند اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، سعی شده است خطرات ایمنی و بروز حوادث در بخشهای مختلف پالایشگاه در حداقل آمار ممکن باشد.

مدیرعامل پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس پیشگیری از حوادث بسیار مهم خواند و افزود : تا کنون هیچ گونه حادثه منجر به فوت و ناتوان کننده‌ای در این واحد صنعتی رخ نداده است، که در این راستا و به منظور توسعه فرهنگ ایمنی، آموزش و باز آموزی موارد مهم ایمنی توسط پرسنل شرکت و افراد مراجعه کننده به نواحی فرآیندی در مدت زمان شش ماهه اول سال جاری بیش از ۸۰۰۰ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی از جمله دوره آموزشی عمومی و تخصصی با مشارکت کارشناسان ایمنی و آموزش شرکت و اساتید بومی در حوزه‌های تخصصی HSE در این پالایشگاه برگزار شده است.

کیانی با اشاره به اینکه ماموریت این پالایشگاه با هدف تولید ایمن، پاک و پایدار بسیار خطیر است و نباید در اجرای آن سهل انگاری شود، تصریح کرد: استقرار منظم سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در این شرکت با سرلوحه قرار دادن و تمرکز بر موضوعات بهداشت، ایمنی و آتش نشانی، محیط زیست و پدافند غیرعامل، شرایط لازم برای بهبود، بهره وری و تعالی سازمان را فراهم آورده است.

وی افزود: التزام همگانی به قواعد و مقررات بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل و رعایت شایسته اصول و الزامات ایمنی، دقت و مسئولیت پذیری کارکنان از مهم ترین عوامل در بهبود شاخص های HSE و ثبت رکورد بیش از ۳۰میلیون ساعت کارکرد بدون حادثه در این مجموعه بزرگ بوده است.

محسن کردی زاده مدیر HSE پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس در این خصوص با بیان اینکه صنعت نفت و گاز صنعتی حساس است، که در هر لحظه امکان خطر و بروز حادثه وجود دارد گفت: در راه‌اندازی این پالایشگاه و در چارچوب یک نظام مدیریت HSE با رویکردی پیشگیرانه به پایش و ارزیابی عملکرد عناصر مختلف سیستمی پرداخته و با اجرای کارآمد و اثربخش آن همراه با بازخورد برای بهبود مستمر در راستای نیل به اهداف کلان مجموعه در حرکت هستیم.

کردی زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد۶۴ نفر پرسنل در اداره HSE شرکت پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس آماده خدمت در ابعاد مختلف این حوزه هستند .

وی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی پالایشگاه در شرایط عادی و اضطراری با تجهیزات کافی از آمادگی کامل برای حضور در حوادث برخوردارند.

کردی زاده در پایان ایجاد فرهنگ مناسب جهت انجام فعالیت های ایمن در سطح پالایشگاه را از مهم ترین برنامه های اداره ایمنی و آتش نشانی دانست و گفت: تمام نیروهای شاغل در پالایشگاه باید به شکل خود جوش به این سمت پیش بروند.

شرکت پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار در شهرستان هویزه قرار دارد که فاز یک این پالایشگاه اردیبهشت‌ماه امسال در دومین سفر استانی رییس جمهور به خوزستان به بهره برداری رسید.

اجرای پالایشگاه هویزه خلیج فارس، باعث کاهش ملموس آلودگی شهر اهواز و رهایی مردم این شهر از بارش‌های اسیدی می‌شود.

فعالیت پالایشگاه‌های گاز هویزه و بید بلند خلیج فارس منجر به ایفای حدود ٧٠ درصد تعهدات زیست محیطی بین‌المللی ایران طبق کنوانسیون‌های بین المللی (پاریس،ژنو و …) می‌شود.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=18538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.