1

لقب اتحادیه جهانی کشتی به شیر بختیاری

  • کد خبر : 18558
  • 01 مهر 1402 - 12:04
لقب اتحادیه جهانی کشتی به شیر بختیاری
اتحادیه جهانی با تمجید از قهرمان سنگین وزن ایرانی وی را با یک لقب خاص خطاب قرار دارد.

شکست رضا کایالپ توسط امین میرزازاده در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی و شکستن طلسم شکست ناپذیری او برابر حریفان ایرانی، یکی از اتفاقات مهم رقابت‌های جهانی سال ۲۰۲۳ بلگراد بود. کایالپ که پنج مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز قهرمانی جهان را در کارنامه دارد با صعود به فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم شمار مدال‌های جهانی خود را دورقمی کرد و به دنبال ضرب ششمین مدال طلای خود در بزرگترین آوردگاه کشتی جهان بود. غول ترکیه‌ای در راه رسیدن به ششمین طلا پهلوان بختیاری را پیش رو داشت که از شهر گتوند استان خوزستان گام به عرصه جهانی و المپیک گذاشته است.

آوردگاه بلگراد سومین تقابل میرزازاده با غول ترک بود. کایالپ پیش از این در دیدارهای رده‌بندی المپیک ۲۰۲۰ توکیو و فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد امین را شکست داده بود و در جهانی ۲۰۲۳ تنها چند ثانیه با هتریک برد فاصله داشت اما میرزازاده با آمادگی بدنی و نیروی جوانی توانست این غول کشتی جهان را وادار به شکست کند.

زانو زدن قهرمان جهان و اروپا برابر جوان ایرانی با تمجید اتحادیه جهانی کشتی روبرو شد و این اتحادیه در صفحه اینستاگرام خود با تمجید از شیر بختیاری نوشت: پادشاه جدید اینجاست.

امین میرزازاده دوم مهرماه سال ۱۴۰۱ و بعد از شکست برابر کایالپ ترک به خبرنگار ما گفت: در ابتدای راه کشتی و زندگی قهرمانی هستم و نباید برای موفقیت و مدال طلا، منتظر بازنشستگی رقیبانی مانند کایالپ و لوپز باشم. بلکه باید تلاش کنم تا با شکست دادن این قهرمانان به مدال طلا برسم و این برایم خیلی مهم است.

میرزازاده با پیروزی مقابل کایالپ به طلسم شکست ناپذیری این فرنگی‌کار نامدار ترکیه‌ای برابر ایرانی‌ها پایان داد که حدود ۱۵ سال همه سنگین وزن‌های کشورمان را شکست داده بود. تنها یکبار امیرعلی اکبری در سال ۲۰۱۳ و در نیمه نهایی قهرمانی جهان کایالپ را شکست داد که البته مدال طلای علی اکبری در آن سال بدلیل تست مثبت پس گرفته شد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=18558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.