تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
3

نصیرشلال: دهدار و جوادی کار سختی دارند/ کشتی با وزنه‌برداری قابل مقایسه نیست

  • کد خبر : 18706
  • 11 مهر 1402 - 13:41
نصیرشلال: دهدار و جوادی کار سختی دارند/ کشتی با وزنه‌برداری قابل مقایسه نیست
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: مصطفی جوادی و رضا دهدار در بازی‌های آسیایی هانگژو کار سختی برای گرفتن مدال دارند.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از ایسنا، نواب نصیرشلال در آستانه آغاز رقابت وزنه‌برداری مردان بیان کرد: مصدومیت حسین سلطانی برطرف شده و فردا وزنه خواهد زد. او با توجه به فاصله‌ای که بین مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی وجود داشت توانسته است روی مصدومیتش کار و شرایطش را بهتر کند. حسین فردا روی تخته خواهد رفت و امیدواریم بتواند عملکرد بهتری نسبت به مسابقه قبلی‌اش داشته باشد. البته سلامتی ورزشکار برای ما در اولویت است و تمام تلاشمان این است سلامتی کسی به خطر نیفتد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که وضعیت آیت شریفی چگونه است، گفت: آیت هم شرایطش خیلی بهتر شده است. بعد از قهرمانی جهانی تقریبا ۱۰ روز در چین اردو داشتیم و این فاصله کمک بزرگی کرد تا شرایط بچه‌ها بهتر شود. از لحاظ جسمی هم آیت شریفی و هم حسین سلطانی در وضعیت بهتری قرار دارند و از لحاظ روحی بهترند. حالا به آنها این فرصت داده شد تا در این رقابت‌ها حاضر باشند. امیدواریم که نماینده‌های خوبی برای وزنه‌برداری ایران باشند.

سرمربی تیم‌ ملی وزنه‌برداری درباره وزنه‌زدن رضا دهدار و میرمصطفی جوادی در دسته بالاتر (تفاوت اوزان بین مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی) تاکید کرد: قطعا که شرایط متفاوت و سخت‌تر می‌شود؛ مخصوصا برای مصطفی جوادی. او در دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه زده و هنوز وزنش کامل نشده است. رقبای چینی مصطفی شرایط متفاوتی با او دارند اما وزنه‌بردار ما هم شرایط خوبی دارد، باتجربه است و فارغ از همه مسائل امیدواریم که یک رقابت خوب هم از خودش نشان بدهد.

نصیرشلال درباره اینکه کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو همیشه مدال‌آور بوده‌اند و روز گذشته هم بهداد سلیمی عنوان کرد، بار روی دوش این سه رشته افتاده است، تصریح کرد: کشتی و وزنه‌برداری اصلا با هم قابل قیاس نیستند و در خیلی از مسائل از ما پیش هستند. برای نمونه آنها توانستند یکی – دو تا از قهرمان‌های جهان و المپیک خود را برای این مسابقات عوض و نفرات دیگری را جایگزین کنند اما متاسفانه تیم وزنه‌برداری ما همین هفت تا ده نفرند! دست ما در چیدن تیم باز نیست. ما نمی‌توانیم خودمان را با کشتی مقایسه کنیم. انشاءالله وزنه‌برداری هم بتواند در دو – سه سال آینده پشتوانه‌سازی کند و در مسابقات مهم یا مسابقاتی که فاصله آنها کم است ورزشکاری برای جابه‌جایی داشته باشد.

حسین سلطانی: با وجود آسیب‌دیدگی کم نخواهم گذاشت

وزنه‌بردار دسته ۸۱ کیلوگرم تیم ملی درباره آخرین وضعیتش در فاصله یک روز تا مسابقه‌اش در بازی‌های هانگژو گفت: تقریبا ۲۰ روز پیش در مسابقات جهانی آسیب دیدم و به همین خاطر مدال جهانی را از دست دادم. با این همه در این مدت سعی کردم تمریناتم را دنبال کنم. وضعیت زانوی من خیلی بهتر از قبل است و درد کمتری دارم. امیدوارم فردا و در حین مسابقه هم شرایط خوبی داشته باشم و بتوانم رکوردهای خوبی را به ثبت برسانم

حسین سلطانی درباره شانسش برای کسب مدال نیز گفت: اگر آسیب‌دیدگی نداشتم از همین جا قول خوشرنگ‌ترین مدال را می‌دادم چون تمرین‌های خوبی را طی ۶-۷ ماه گذشته در تهران داشتیم و به رکوردهای خوبی رسیده بودم. البته آسیب‌دیدگی هم جزیی از ورزش است و گلایه‌ای ندارم. مطمئن باشید با وجود آسیب‌دیدگی کم نخواهم گذاشت و همه توانم را می‌گذارم تا بتوانم بهترین عملکرد را روی تخته نشان بدهم.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=18706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.