فرض کنید در زمستان سرد از محل کار به سمت خانه روانهاید. همین که در فکر شامی خوشمزه هستید یک پیامک از رستورانی دریافت میکنید: «شامت پیش ما آمادس!!!» خب به احتمال زیاد وسوسه میشوید که یک بار امتحان کنید!
میدانیم دغدغه اکثر شما به عنوان صاحبان کسب و کار این است که چگونه میتوانید تبلیغات پیامکی تاثیرگذاری داشته باشید که در این بازار رقابتی، درصد بیشتری از مخاطبان را جذب کنید؟ متن پیامک تبلیغاتی باید چه ویژگیهایی داشته باشد که جذاب و تاثیرگذار شود؟
نکاتی در این رابطه وجود دارد که با رعایت آنها میتوانید متن مناسب خود را بنویسید و تبلیغات پیامکی خود را با کمک پنل ارسال اس ام اس شروع کنید. در این مقاله از یکتانت همراه ما باشید تا با این نکات و نمونه پیامک تبلیغاتی، بیشتر آشنا شوید.
توجه: حتماً بخش نظرات را مطالعه کنید؛ چراکه بیش از ۵۰ نمونه متن پیامک تبلیغاتی برای کسبوکارهای مختلف به درخواست شما عزیزان نوشتیم که میتوانید از آنها ایده بگیرید.
اصول نوشتن متن اس ام اس تبلیغاتی
قبل از بررسی ۱۶ نمونه متن پیامک تبلیغاتی، بیایید با هم اصول نوشتن یک متن تبلیغاتی موثر را بررسی کنیم:
۱- متناسب با مخاطب هدف خود بنویسید
اگرچه ارسال پیامک سادهترین راه ارتباطی شما با مخاطبانتان است؛ اما اگر به افراد اشتباهی که در زمرهی بازار هدف شما نیستند پیامی ارسال کنید، همان عاملی میشوید که افراد را مجبور به غیرفعال کردن سرویس پیامکهای تبلیغاتی خود میکند؛ بنابراین انتخاب هوشمندانه جامعه هدف از مهمترین اصول نوشتن متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار است. شما با تجزیهوتحلیل آمارهایی از مشتریان مثل سابقه خرید و اطلاعات مبتنی بر مکان و جنسیت بهراحتی میتوانید مخاطبان موردنظر خود را بشناسید و متن تبلیغاتی خود را نیز متناسب با آنها شخصیسازی کنید. بهعنوانمثال ارسال تبلیغات لوازمآرایشی یا لوازم آشپزخانه برای آقایان مناسب نیست و باعث میشود نیمی از تلاشهای شما هدر رود.
۲- با کلمات جذاب شروع کنید
برای ایجاد شروعی صمیمانه که از همان ابتدا در مخاطب ایجاد اعتماد کند و حس همراهی را برانگیزد، خطاب قرار دادن او با اسم کوچک در ابتدای متن میتواند شروع جذابی باشد مثلا دوست عزیز، مشتری همیشه همراه، محمد عزیز و غیره. مخصوصا برای تبریکهای مناسبتی این روش بسیار مناسب است. کلمات دیگری که مناسب هستند در ابتدای متن بیاورید کلمات کلیدی و مهمی است که میخواهید مخاطب به آن توجه ویژهای داشته باشد. همینطور شعار تبلیغاتی برند خود نیز میتواند شروع خوبی باشد.
۳- متن خود را مختصر و کوتاه نگه دارید
سعی کنید با حداقل کلمات و بهصورت موجز، اصل مطلب را در پیامک ارسالی ادا کنید. شما تا ۷۰ کاراکتر (۲۰ کلمه) میتوانید برای استفاده از تمام حروف، علامتها و فضای خالی بین کلمات استفاده کنید. اینکه در عین کوتاه بودن متن پیام، هم تبلیغ کنید و هم از بهترین کلمات برای همراه کردن مشتری با خود استفاده کنید، به تکنیک شما در استفاده از بهترین کلمات برمیگردد. با کمی تمرین، تکرار و خلاقیت این کار شدنی است.
۴- کلمات اصلی را در متن پیامک متمایز کنید
همیشه در هر متنی یک سری کلمات از بقیه مهمترند. در متن پیامکی که میخواهید ارسال کنید ببینید چه کلماتی را باید به مخاطب تأکید کنید و میخواهید به آن توجه ویژهای داشته باشند. آنها را با قرار دادن علامتهایی مثل * یا «» از بقیه متن متمایز کنید.
۵- حس ضرورت را در پیام خود بگنجانید
این خصلت همه ماست که وقتی حالا حالاها فرصت انجام کاری را داشته باشیم، آن را مدام به تأخیر میاندازیم. پس باید در متن پیامک تبلیغاتی سعی کنید آفرها، تخفیفها و هر ارزشافزودهای را که برای افراد در نظر میگیرید در بازه زمانی محدودی باشد تا واکنش بیشتری نسبت به پیام دریافت شده داشته باشند.
۶- متن خود را شفاف و واضح بنویسید
در نوشتن متن پیام از کلمات تخصصی که دچار سردرگمی افراد شود خودداری کنید مگر اینکه مخاطبانتان در حیطه کسبوکار شما باشند؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که پیام واضح و روشن است و به زبان ساده نوشته شده است. از اختصارات و شکلکهای زیاد خودداری کنید. همچنین متن خود را چک کنید که غلط املایی نداشته باشد تا مخاطب منظور شما را دقیق متوجه شود.
۷-ارائهی پیشنهادهای جذاب فراموش نشود
وقتی پیام خود را بدون هیچ امتیازی برای مخاطب ارسال میکنید جنبه تبلیغاتی بودن آن باعث میشود افراد توجه چندانی به آن نکنند؛ ولی اگر پیام شما حاوی امتیازی مثل کد تخفیف، استفاده از سرویس رایگان و هر چیزی که میتوانید برای مشتریان خود در نظر بگیرید باشد، مخاطب را درگیر میکند. این نوع پیامها بیشتر قابلیت ارسال و اشتراک با دیگران دارند.
۸- خلاقیت را به متن پیامک خود بیفزایید
خلاقیت همان عنصری است که شما را از بقیه متمایز میکند و بیشتر جلوی چشم مخاطب پررنگ میشوید. از کلماتی استفاده کنید که تأثیر چشمگیری بر مخاطب شما بگذارد. سعی کنید پیامکهای ارسالیتان جهت ایجاد اعتماد مشتریان، متناسب با الگوی رفتاری آنها شخصیسازی شود. گاهی حتی میتوانید موارد سرگرمی مثل بازی، متنهای تعاملی، نظرسنجی یا مسابقه را نیز به متنهای خود اضافه کنید.
۹- مشخصات خود را در متن پیامک قرار دهید
قرار دادن آدرس وبسایت یا لینک پیج اینستاگرام، شماره تماس و قرار دادن آدرس (اگر مکان فیزیکی دارید و میتوانند افراد به شما مراجعه کنند) همه میتوانند دسترسی افراد به شما را آسانتر کنند و اعتبار بیشتری به برند شما بیفزایند.
شما میتوانید از پنل پیامکی یکتانت برای تبلیغات پیامکی استفاده کنید. برای این کار، ابتدا در پنل یکتانت بهطور رایگان ثبتنام کنید. پس از شارژ اکانت خود، میتوانید با ساخت کمپین پیامکی، پیامکهای خود را بدون نیاز به خرید خط اختصاصی، به ۳ طریق هدفمند ارسال کنید:
ارسال بر اساس محل زندگی مخاطب
ویژگیهای رفتاری و علایق مخاطب هدف
شغل مخاطب
برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، حتماً برای نوشتن متن پیامک تبلیغاتی خود به نکاتی که در این مقاله گفتیم، توجه کنید.
نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار
در ادامه برای اینکه مشاغل مختلف بتوانند نمونه متن پیامک اطلاع رسانی خود را به راحتی بنویسند و تمام نکات آن را رعایت کنند، چند نمونه برای ایده گرفتن در نظر گرفتهایم. این نمونهها را به تفکیک هر صنفی که تبلیغات پیامکی میتواند برایشان کارآمد و مؤثر باشد، آوردهایم.
رستورانها
برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی ویژه رستورانها، فستفودها و بیرونبرها زمان عاملی است که در جذب مخاطب تاثیر بسزایی دارد. بهتر است در ساعاتی قبل از نهار و شام پیامک را ارسال کنید؛ مثلا برای نهار ساعات ۱۱ تا ۱۲ و برای شام ۷ تا ۸ زمان مناسبی است.
فروشگاه پوشاک
روزهای مهم مثل بلکفرایدی، یلدا، نوروز و حتی حراجهای لحظه آخری و پایان فصل، فرصتهای خوبی هستند تا با یک متن اس ام اس تبلیغاتی تاثیرگذار مشتریان خود را جذب کنید. البته اگر میخواهید حرفهایتر باشید مخاطبان هدف خود را بهدرستی بر اساس سن و جنسیت انتخاب کنید.
خدمات مسافرتی
متن تبلیغاتی شما برای پیامک ارسالی بهتر است شخصیسازیشده باشد. با این کار مخاطب شما اطمینان حاصل میکند که برای شما اهمیت دارد و رابطه نزدیکی با آژانس شما پیدا میکند. مخاطب اگر قبلا از خدمات شما استفاده کرده است به او یادآوری کنید و او را به سایتی هدایت کنید که از خدمات جدید شما دیدن کند. در صورت امکان برای مخاطبان باسابقه خود تخفیف ارائه دهید. رعایت این نکات و نوشتن متنی متمایز به شما کمک میکند بیشترین مشتریان را به سمت خود بکشانید.
سالنهای آرایشی و زیبایی
با توجه به اینکه تعداد آرایشگاه و سالنهای زیبایی در سطح شهر روزبهروز در حال افزایش است، شما باید متن پیامک تبلیغاتی متمایزی ارسال کنید که خدمات و پیام آرایشگاه شما را در ذهن مشتری ماندگار کند. انتخاب شعار تبلیغاتی ویژه خود و ذکر آن در متن sms باعث میشود بیشتر در خاطر مشتری بمانید. همچنین بهتر است پیامکهای خود را با تفکیک جنسیت ارسال کنید.
موسسههای آموزشی
متن تبلیغاتیای که در باید در نظر بگیرید میتواند شامل نظرسنجیها، اطلاعرسانی از روز و ساعت برگزاری کلاسها یا همایش و سمینار و همچنین تخفیفهای ویژهای باشد که میخواهید ارائه دهید. برای آشنایی بیشتر با نحوهٔ تبلیغات دورهها و کلاسهای آموزشی، مقالهٔ «۱۳ روش تبلیغ دورههای آموزشی + ۱۵ نمونه متن تبلیغ کلاسهای آموزشی» را مطالعه کنید.
بیمه
شعب بیمهها با نمایندگی در مناطق مختلف، برای بازاریابی دفتر خود به صورت مجزا میتوانند از تبلیغات پیامکی استفاده کنند. برای شناساندن خدمات بیمه و آگاهی دادن به مشتری، همچنین شناساندن دفتر بیمه و ترغیب مشتری برای مراجعه به آن، متن اس ام اس میتواند بسیار موثر باشد. این نکته را در نظر بگیرید که از آنجایی که افراد نزدیکترین بیمه به محل کار یا محل زندگی را انتخاب میکنند پس با هدف قرار دادن افراد منطقهای خاص، بهتر میتوانید جذب مشتری داشته باشید.
دندان پزشکی
متن پیامک تبلیغاتی ارسالی شما میتواند شامل تخفیفها و استفاده از خدمات ویژه شما باشد. همچنین با ارسال پیامک برای اطلاعرسانی به بیمار جهت ویزیت، میتوانید علاوه بر یادآوری به او، حس اعتماد ایجاد کنید.
بانک
چیزی که افراد بیشتر تمایل دارند در پیامکهای تبلیغاتی ارسالشده از سمت بانکها ببینند، پیشنهادها و تسهیلات و امکانات خدمات بانکی شماست. چون مخاطبان شما عام هستند سعی کنید تا جای ممکن این پیامها را ساده و به دور از کلمات تخصصی در حوزه خود، ارسال کنید.
توجه: در بخش کامنتها، چند نمونه متن پیامک تبلیغاتی برای کسبوکارهای مختلف نوشتهایم. حتماً به این بخش مراجعه کنید تا بیش از ۳۰ نمونهٔ دیگر را هم بخوانید.
سخن آخر
امیدواریم با رعایت نکاتی که مطرح شد و ایده گرفتن از نمونهها، همراه با چاشنی خلاقیت و البته شناخت کافی از مخاطب، بهترین نمونه اس ام اس تبلیغاتی را بنویسید. منتظر نظرات ارزشمند شما عزیزان در بخش دیدگاهها هستیم. در صفحهٔ «تبلیغات پیامکی» هم میتوانید تعرفهها و امکانات یکتانت را مطالعه کنید.