تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
2

رکوردشکنی پولادمرد مسجدسلیمانی در پیکارهای وزنه‌برداری جوانان جهان

  • کد خبر : 19557
  • 29 آبان 1402 - 12:46
رکوردشکنی پولادمرد مسجدسلیمانی در پیکارهای وزنه‌برداری جوانان جهان
ایلیا صالحی‌پور، وزنه بردار مسجدسلیمانی عضو تیم ملی کشورمان هر ۳ رکورد یک‌ضرب، دوضرب و مجموع نوجوانان آسیا در دسته ۸۱ کیلوگرم پیکارهای وزنه‌برداری جوانان جهان را به نام خود ارتقا داد.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از ایرنا، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان از روز ۲۴ آبان ماه در شهر گوادالاخارا مکزیک آغاز شده است. در این دوره از رقابت‌ها ۲۲۹ ورزشکار دختر و پسر از ۴۸ کشور جهان حضور دارند.

پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان عصر امروز (دوشنبه) به وقت محلی و از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد با رقابت ۲ نماینده ایران در دسته ۸۱ کیلوگرم پیگیری شد.

در این دسته عبدالله بیرانوند دارنده نشان برنز قهرمانی آسیا و ایلیا صالحی‌پور دارنده مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا نماینده ایران بودند.

در پایان رقابت‌های دسته ۸۱ کیلوگرم صالحی‌پور ششم و بیرانوند به عنوان هفتم این دسته در رقابت‌های قهرمانی جهان رسیدند.

رکوردهای قبلی نوجوانان آسیا در دسته ۸۱ کیلوگرم با ۱۴۷ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۱۸۱ کیلوگرم در دوضرب و ۳۲۸ کیلوگرم در مجموع در اختیار علیرضا عباسپور دیگر نماینده کشورمان بود، اما صالحی‌پور یک کیلوگرم در یک‌ضرب، ۲ کیلوگرم در دوضرب و ۳ کیلوگرم در مجموع این رکوردها را به نام ارتقا داد.‌

صالحی‌پور همچنین با رسیدن به رکورد مجموع ۳۳۱ کیلوگرم، ۱۸ کیلوگرم به نسب رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا که مرداد ماه در دهلی‌نو برگزار شد، افزایش رکورد داشت که کیلوهای قابل توجهی هستند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=19557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.