0

طرح توسعه شبکه فیبر نوری شهیون دزفول ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

  • کد خبر : 20058
  • 21 آذر 1402 - 21:25
طرح توسعه شبکه فیبر نوری شهیون دزفول ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان اعلام کرد: طرح توسعه شبکه فیبر نوری منطقه شهیون دزفول همچنان در حال اجرا است و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان، عملیات اجرایی این طرح به طول ۶۰ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال از شهریورماه امسال آغاز شده و مدت زمان اجرای این طرح ۶ ماه است.

تاکنون بیش از ۳۵ کیلومتر با دستگاه ترینچر حفاری، فیبرکشی، خاک ریزی و مفصل‌بندی و بیش از ۱۲ کیلومتر از حفاری‌ها از سمت دزفول مرمت و آسفالت شده است.

این عملیات همزمان به صورت روزانه در حال انجام است ضمن اینکه در اجرای عملیات این گونه طرح‌ها هیچگونه حفاری روبازی وجود ندارد؛ هدف از اجرای این طرح، تأمین زیرساخت‌ها و افزایش پهنای باند در بخش شهیون به ویژه منطقه محروم احمد فداله شامل توسعه و ارتقای شبکه‌های ارتباطی همراه است.

ایستگاه رادیویی شهیون محدودیت دارد و خارج شدن بخش شهیون از گره ارتباطی از مزایای این طرح است که با اجرای کامل آن، زیرساخت ارتباطی منطقه ارتقا می‌یابد و شاهد پوشش گسترده‌ای در بخش محروم احمد فداله خواهیم بود.

بخش شهیون دزفول در ارتفاعات شمال این شهرستان واقع شده و از نقاط محروم کشور به شمار می‌رود؛ آیت الله رئیسی ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ با حضور در منطقه فداله عمران بخش شهیون دزفول مشکلات این منطقه محروم در شمال استان خوزستان را بررسی و برای رفع مشکلات و محرومیت های این منطقه دستور لازم را صادر کرد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=20058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.