0

یک ماه مهلت برای زنده ماندن مرد اعدامی که ۳ بار تا پای چوبه دار رفت اما قصاص نشد

  • کد خبر : 20342
  • 06 دی 1402 - 20:29
یک ماه مهلت برای زنده ماندن مرد اعدامی که ۳ بار تا پای چوبه دار رفت اما قصاص نشد
مرد جوان که به جرم قتل پسر عمویش برای چندمین بار پای چوبه دار رفته بود مهلت دوباره گرفت.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از رکنا، پسر جوانی که سال بهمن سال ۹۴ دست به قتل پسر عمویش زده بود صبح امروز برای اجرای حکم قصاص پای چوبه دار رفته اما با گرفتن مهلت یک ماهه در انتظار بخشش خانواده مقتول ماند.

اوایل تابستان سال ۹۵ دو پسر عمو اهل یکی از شهرهای غربی کشور سر اختلافات مالی با هم درگیر شدند و این اختلافات تا حدی بود که خانواده ها نیز وارد این ماجرا شدند.

زمزمه ها در شهر بخاطر اختلافات ۲ پسر عمو دهان به دهان پخش می شد تا اینکه روز جنایت رضا از حرف هایی که پسرعمویش پشت سرش گرفته بود به تنگنا آمد و گوشی موبایلش را در دست گرفت و به پسرعمویش که محمد نام دارد زنگ زد، بحث بالا گرفت و هر کدام برای هم خط و نشان  می کشیدند تا اینکه رضا چاقو قصابی اش را از مغازه برداشت و به سراغ پسرعمویش به یکی از محل های جنوب تهران رفت ،چاقویش را از جیبش بیرون کشید و با یک ضربه او را به قتل رساند.

در ادامه با حکم صادر شده از سوی قضات حکم قصاص نفس برای او صادر شد و این حکم برای تایید به دیوانعالی کشور ارجاع شد اما در این مرحله قضات با توجه به نقص هایی که در پرونده وجود داشت دستور بررسی مجدد پرونده را صادر و پرونده در گام بعدی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد و پرونده پس از رفع نقص های گرفته شد و اعترافات متهم و درخواست اولیای دم حکم قصاص بار دیگر در دادگاه کیفری یک استان تهران صادر شد.

یک ماه قبل اولیای دم خواسته بودند تا خانواده رضا به مدت ۵۰ سال از روستای محل زندگی شان دور شوند و به آنجا رفت و آمد نکنند و دیه قتل پسرشان را پرداخت کنند و با پذیرفتن این شروط رضا از قصاص رهایی پیدا می کند .

رضا تا پای چوبه دار رفت و در آخرین لحظات اجرا حکم اولیای دم تا ۳۰ آذر ماه امسال مهلت دادند تا شروط اعلام شده انجام شود تا در مرحله بعدی رضایت خود را اعلام کنند اما خانواده رضا نتوانستند در این مدت شروط خواسته شده را عملی کنند و پسر جوان صبح امروز برای سومین بار برای قتل پسرعمویش پای چوبه دار رفت و این بار نیز با وساطت گروه صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران ، مهلت دوباره ای به رضا داده شد تا شروط اولیای دم را عملی کند.

بنا بر این گزارش، قاتل برای سومین بار از پای چوبه دار پایین آمد و به زندان منتقل شد و به مدت یک ماه مهلت دارد تا شروط اولیای دم را عملی کند تا از چوبه دار نجات یابد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=20342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.