تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
0

از بانک اطلاعات GIS و اطلس باستان شناسی شهرستان بندرماهشهر رونمایی شد

  • کد خبر : 20359
  • 06 دی 1402 - 22:44
از بانک اطلاعات GIS و اطلس باستان شناسی شهرستان بندرماهشهر رونمایی شد
سرپرست پایگاه ملی منظر فرهنگی ماهشهر گفت: در ادامه سلسله‌پژوهش‌های هدفمند باستان‌شناسی بندرماهشهر، بانک اطلاعات GIS و اطلس باستا‌ن‌شناسی پایگاه منظر فرهنگی بندر ماهشهر به سرپرستی مسعود صادقی‌راد پژوهشگر و محقق حوزه باستان‌شناسی به انجام رسید.

به‌گزارش حاشیه خبر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان سارا عبادی با اعلام این خبر افزود: از جمله اهداف ایجاد بانک اطلاعات GIS و اطلس باستان‌شناسی شهرستان بندر ماهشهر، ذخیره‌سازی و بروزرسانی اطلاعات، تجمیع اطلاعات مستند و امکان دسترسی آسان، خط‌مشی‌گذاری بر برنامه‌های آتی در زمینه باستان‌شناسی، مرمت، حفاظت و تجزیه و تحلیل داده‌های مکانی در زمینه باستان‌شناسی است.
سرپرست پایگاه ملی منظر فرهنگی ماهشهر افزود: مدیریت هوشمند مکان‌های باستانی، نظارت، برنامه‌ریزی و سامان‌دهی پژوهش‌های باستان‌شناسی، صرفه‌جویی در هزینه، زمان و نیروی انسانی و پیشبرد اهداف عالیه پایگاه از دیگر برنامه‌های مدنظر پایگاه در راستای تهیه این بانک اطلاعاتی است.
او تصریح کرد: علاوه بر موارد بیان شده، بانک اطلاعات GIS و اطلس باستان‌شناسی فرصتی مناسب برای زمینه‌سازی و توسعه فضاها و زیرساخت‌های مناسب و روزآمد پژوهشی و ترغیب پژوهشگران و دانشجویان در حوزه پژوهش‌های پایگاه منظر فرهنگی بندرماهشهر و متعاقباً حوضه خلیج‌فارس و دریای مکران است.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=20359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.