0

محکومیت روزنامه کارون در دادگاه مطبوعات

  • کد خبر : 20433
  • 11 دی 1402 - 14:00
محکومیت روزنامه کارون در دادگاه مطبوعات
سخنگوی هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: در جلسه امروز، هیأت منصفه به اتفاق آرا، مدیر مسوول روزنامه کارون را مجرم شناخت و مستحق تخفیف ندانست.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از خبرگزاری مهر، اکبر نصراللهی، سخنگوی هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی اعلام کرد: در جلسه امروز دادگاه مطبوعات به اتفاق آرا، مدیر مسئول روزنامه کارون مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته نشد. اتهام منصور قنواتی مدیر مسئول روزنامه کارون، نشر مطالب خلاف واقع و شایعات موضوع شکایت اداره کل اطلاعات خوزستان بود.

نصراللهی گفت: برخی اعضای هیأت منصفه با استناد به روند پوشش‌خبری حوادث سال قبل مندرج در پرونده متهم گفتند که روزنامه کارون با تیترها و عبارت‌های تحریک کننده در اوج اعتراضات ۱۴۰۱ مثل خط پایان، سیاست شما به بن‌بست رسیده‌است، دولت سوخت اعتراضات را تأمین کرده است، تو نمی‌میری؛ نامت رمز اعتراضات می‌شود، به جای آرامش بخشی و حل بحران و تأمین آرامش روحی و روانی در راستای بحران افزایی و آرامش زدایی در شرایط ملتهب بوده است و استفاده از این کلید واژه‌ها و عبارات حتی به نقل از دیگران نمی‌تواند رافع مسؤولیت روزنامه در شرایط بحرانی باشد.

وی گفت: در جلسه امروز همچنین هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی با اکثریت قریب به اتفاق آرا، وحید ضرابی مدیر مسؤول نیرو نیوز را درباره اتهام توهین به اشخاص مجرم نشناخت اما در مورد اتهام نشر اکاذیب او را مجرم و مستحق تخفیف دانست.

سخنگوی هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی در پایان گفت: آرای دادگاه‌های رسیدگی به پرونده اتهامات آقایان وحید ضرابی و منصور قنواتی که به ریاست قاضی کریمی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شدند، متعاقباً صادر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=20433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.