تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
0
آغاز عرضه 200 هزار نهال توسط نفت و گاز مارون؛

مهندس دانشی: تا ۱۴۰۴، هر شرکت بهره بردار ۱ میلیون نهال را تولید و کشت خواهد کرد

  • کد خبر : 20836
  • 10 بهمن 1402 - 22:25
مهندس دانشی: تا ۱۴۰۴، هر شرکت بهره بردار ۱ میلیون نهال را تولید و کشت خواهد کرد
مراسم کاشت 3 هزار اصله نهال به عنوان بخش آغازین طرح توزیع و کاشت 200 هزار اصله نهال در مناطق همجوار تاسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون سه شنبه 10 بهمن با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و فرمانده مرکز بسیج شهید تندگویان وزارت نفت-جنوب در حوالی مجتمع صنعتی شماره 4 مارون برگزار شد.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه اقدامات اثربخشی در سه حوزه صیانت از خاک، هوا و آب صورت گرفته است، اظهار داشت: تعهد ما به حفاظت از زیست بوم پیرامون تاسیسات مثال زدنی بوده است به طوریکه در حوزه خاک ضمن به صفر رساندن آلاینده های منتج از عملیات، با نصب العین فرمان مقام معظم رهبری در خصوص نهال کاری، در سال گذشته هر شرکت بهره بردار ۲۰۰ هزار اصله نهال تولید و در مناطق همجوار تاسیسات کشت نمود یا میان مردم و نهادهای اجرایی توزیع کرد.

مهندس علیرضا دانشی افزود: ضمنا مقرر شده است تا با استفاده از ظرفیت های سازمان، هر شرکت تا سال ۱۴۰۴ بیش از ۱ میلیون اصله نهال را تولید و به مناطق همجوار تقدیم کند که مجموعا ۵ میلیون درخت به فضای سبز خوزستان افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بخش هوا نیز پروژه های جمع آوری گازهای همراه به صورت جدی در حال پیگیری است که در همین شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون بیش از ۹۲ درصد گازهای همراهی که پیش از این مشعل می شد، اکنون جمع آوری شده و به فرایند تولید بازگردانده می شود.

مهندس دانشی با اشاره به اینکه در بخش آب نیز ۲ تصفیه خانه پساب احداث و راه اندازی شده اند، یادآور شد که به زودی از این منبع، آب صنعتی مورد نیاز فرایند تولید تامین خواهد شد.

سرهنگ حسن باقری، فرمانده مرکز بسیج شهید تندگویان وزارت نفت-جنوب نیز با ابراز خرسندی از اهتمام صنعت نفت به مقوله محیط زیست، از آمادگی بسیج برای همکاری در پیشبرد برنامه های مرتبط با توسعه محیط زیست و عمل به مسئولیت های اجتماعی  در قبال مردم خبر داد.

مهندس قباد ناصری، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با تاکید بر اینکه فضای سبز و جنگل را شاید بتوان مهمترین نیاز استان برای بهبود کیفیت هوا و جلوگیری از بروز غبار محلی برشمرد، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با کشت این نهال ها در مناطق هدف که توسط دستگاه های اجرایی شهرها و بخش های همجوار تعیین می شوند، شرایط قابل قبولی برای برخی بیابان های اطراف رقم بخورد که آثار مثبت آن در کلانشهر اهواز نیز قابل مشاهده خواهد بود.

وی ضمن تقدیر از تلاش های کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون به ویژه در مدیریت خدمات، یادآور شد که این ماموریت تا زمان رسیدن به تولید و کاشت( یا توزیع) ۱ میلیون نهال ادامه می یابد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=20836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.