تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
0
مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان:

شرکت نیشکر هفت‌تپه با اجرای طرح بزرگ کاشت پنج هزار هکتاری نهال اکالیپتوس، از پیشگامان این عرصه مهم و اشتغالزا در کشور بشمار خواهد رفت

  • کد خبر : 20866
  • 16 بهمن 1402 - 10:27
شرکت نیشکر هفت‌تپه با اجرای طرح بزرگ کاشت پنج هزار هکتاری نهال اکالیپتوس، از پیشگامان این عرصه مهم و اشتغالزا در کشور بشمار خواهد رفت
مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان: شرکت نیشکر هفت‌تپه با اجرای طرح بزرگ کاشت پنج هزار هکتاری نهال اکالیپتوس، از پیشگامان این عرصه مهم و اشتغالزا در کشور بشمار خواهد رفت

دکتر سیدجمال موسویان مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان ضمن تقدیر از زحمات مدیرعامل و کارکنان شرکت نیشکر هفت‌تپه جهت اجرای پروژه ملی و بزرگ کاشت پنج هزار هکتاری نهال اکالیپتوس بیان داشت: در ایام الله دهه مبارک فجر افتتاح پروژه ملی کاشت پنج هزار هکتاری نهال اکالیپتوس در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه را به فال نیک می‌گیریم.

مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان افزود: در این پروژه عظیم در قالب طرح زراعت چوب، بین پنج و نیم تا شش میلیون اصله نهال اکالیپتوس در این عرصه کشت خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: قسمتی از این عرصه متعلق به شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و قسمتی متعلق به اراضی ملی است.

موسویان اظهار داشت: در استان خوزستان ۲۹۰ هزار هکتار شناسایی کردیم که در راستای پویش مردمی قرار است یک میلیارد درخت در سطح کشور کاشت و در مدت چهار سال این امر باید تحقق یابد؛ هر سال ۷۲ هزار و پانصد هزار هکتار نهال کاری توسط مردم و شرکت‌هایی که توان این کار را دارند، انجام می‌شود.

وی افزود: در مجموع طول این چهار سال ۳۲۰ میلیون نهال کاشت می‌شود که باعث خنک شدن هوای استان و نیز باعث کاهش ریزگردها می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان به اشتغالزایی این امر مهم اشاره نمود و افزود: با اجرای طرح نهال کاری در شرکت نیشکر هفت‌تپه، برای هزاران نفر فرصت شغلی بصورت مستقیم و غیرمستقیم بوجود خواهد آمد؛ با توجه به مساعد بودن هوا در شهرهای شمالی استان، از الان تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ امکان کاشت نهال وجود دارد.

این مقام مسئول افزود: قطعا در کنار کشت اکالیپتوس ما دنبال زنجیره‌های ارزش و صنایع تبدیلی، تکمیلی و جانبی آن هستیم.

موسویان ادامه داد: کارخانه‌های تولید چوب، کاغذ، ام دی اف، اسانس و کمپوست و کارخانه‌های عسل و فرآورده‌های جانبی متعاقب این پروژه در شهرستان احداث خواهد شد و فرصت شغلی بسیار مناسبی برای مردم مناطق پیرامونی این کارخانجات بوجود خواهد آمد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=20866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.