تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
2
برای نخستین بار ;

بالانس همزمان توربین و ژنراتور در نیروگاه رامین اهواز

  • کد خبر : 20876
  • 17 بهمن 1402 - 10:00
بالانس همزمان توربین و ژنراتور در نیروگاه رامین اهواز
با بالانس همزمان توربين و ژنراتور واحد سوم نيروگاه رامين براي نخستين بار توسط كارشناسان اين مجموعه ، توليد برق اين واحد افزايش 80 مگاواتي را در پي داشت

به گزارش حاشیه خبر و به نقل از روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : برای نخستین بار توسط کارشناسان فنی نیروگاه رامین ، عملیات بالانس همزمان توربین و ژنراتور در این نیروگاه انجام گرفت.

عادل غرباوی کارشناس ارشد مکانیک مهندسی نیروگاه رامین گفت: واحد ۳ این نیروگاه بدلیل ارتعاشات یاتاقانهای توربین از اوایل سال جاری دچار محدودیت در تولید گردیده بود بطوریکه حداکثر بار آن حدود ۱۸۰mw شده و امکان افزایش بار این واحد بدلیل لرزش بیش از حد یاتاقانها امکان پذیر نبود.

غرباوی در ادامه گفت: بدلیل پیچیدگی خاص نوع ارتعاشات و عدم اثر بخشی اصلاحات و اقدامات قبلی انجام گرفته جهت رفع ویبریشن ،با تصمیم و تاکید مدیر عامل محترم بر استفاده از توان و پتانسیل موجود و حمایت همه جانبه ایشان انجام کار بالانس به گروه مکانیک معاونت مهندسی محول گردید .

وی گفت: با تحلیل مقادیر و آنالیز رفتار ارتعاشات و انجام محاسبات پیچیده جهت تعیین میزان و مکان مناسب تعبیه وزنه برای نخستین بار در تاریخ نیروگاه رامین طی عملیاتی بی سابقه اقدام به بالانس همزمان توربین و ژنراتور با وزنه گذاری از دو ناحیه گردید که با اولین راه اندازی پارامترهای ارتعاشی اصلی یاتاقانهای ۳ الی ۶ به میزان ۴۰ درصد کاهش یافته و تمامی اهداف پیش بینی شده از بالانس مذکور محقق گردید که در نتیجه میزان تولید برق واحد شماره ۳ با افزایش ۴۵ درصدی به ۲۶۰ مگاوات ساعت رسیده و تثبیت گردیده است.

گفتنی است با انجام عملیات بالانس توربین واحد۳ توسط کارشناسان فنی نیروگاه رامین ، ضمن عدم نیاز به حضور کارشناسان بالانس کشور روسیه و خروج واحد جهت تعمیرات ، میانگین تولید لحظه‌ای نیروگاه رامین نیز افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=20876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.