0

انجام آسفالت و گازرسانی به روستاهای اندیکا

  • کد خبر : 21191
  • 24 اسفند 1402 - 23:41
انجام آسفالت و گازرسانی به روستاهای اندیکا
استاندار خوزستان در سفر به شهرستان اندیکا گفت: تعداد ۱۲۰ روستای شهرستان گازرسانی شد و از محل اعتبارات عوارض آلایندگی ۳۰ روستای اندیکا نیز آسفالت شد.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان روز پنجشنبه ۲۴ اسفندماه در سفر به شهرستان اندیکا و در مراسم بهره‌برداری از مصلای قلعه خواجه این شهرستان گفت: مردم این سرزمین دژ مستحکم انقلاب هستند. حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره نگاه ویژه‌ای به عشایر داشته‌اند و ایلات و طوایف ما با عظمت خود در کنار سایر اقشار مردم نقشه های شوم استکبار جهانی را در هم شکسته اند.

وی افزود: با توجه به مصوبات سفر دولت به استان طرح توسعه اندیکا تهیه شده است. این شهرستان دارای ظرفیت های فراوانی است و یکی از ظرفیت‌های اندیکا گردشگری است که نیاز به ساماندهی دارد‌.

حسینی محراب ادامه داد: مهمترین بخش اشتغال در کشور خدمات است و گردشگری هم ذیل آن تعریف میشود در کنار آن شهرک صنعتی برای اندیکا نیز که مورد درخواست امام جمعه محترم شهرستان بود پیگیری خواهد شد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: برای توسعه صنایع دستی و خوشه های صنعتی در منطقه اقداماتی انجام شده از جمله اینکه ۳۰ روستای اندیکا از منابع آلایندگی آسفالت شدند همچنین ۱۲۰ روستا در اندیکا گازرسانی شده است.

حسینی محراب عنوان کرد: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان موضوع جاده تاراز به بازفت مطرح شد و امیدواریم سال آینده بودجه بیشتری به این محور اختصاص یابد و این راه ارتباطی به استان چهارمحال و بختیاری ایجاد شود همچنین جاده پاشنه زاگرس که بیست کیلومتر آن در اندیکا در حال ساخت بوده و بسیار استراتژیک است در دستور کار قرار دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: بسیاری از زمین های اندیکا در فاز دوم طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری پیش بینی شده است که انشاالله با تزریق اعتبارات در سال آینده روند اجرایی فاز دوم این طرح شروع شود و زمینه رونق کشاورزی در این شهرستان فراهم خواهد شد؛ همچنین بستر لازم برای اجرای طرح های کشت گلخانه ای در این شهرستان وجود دارد.

حسینی محراب گفت: در بخش مسکن اندیکا نیز متقاضیانی که برای زمین ثبت نام کرده بودند زمین مورد نیاز برای آنها تامین خواهد شد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: کلنگ ساخت بیمارستان اندیکا نیز زده شده است و فرماندار شهرستان و مدیرکل علوم پزشکی استان موظف هستند به موازات ساخت پروژه برای تامین کادر پزشکی و نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان اقدامات لازم را انجام دهند تا بهره‌برداری از آن در کمترین زمان ممکن محقق شود.

گفتنی است در حاشیه این مراسم استاندار خوزستان با جمعی از اهالی حاضر در مصلی دیدار مردمی داشت و از نیکوکارانی که در ساخت این مصلی مشارکت داشتند قدردانی شد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=21191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.