0
تاریخ صنعت نفت را در مسجدسلیمان ببینید ؛

نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران برای بازدید توسط میهمانان نوروزی آماده است

  • کد خبر : 21238
  • 01 فروردین 1403 - 22:24
نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران برای بازدید توسط میهمانان نوروزی آماده است
نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران در تعطیلات نوروز آماده بازدید میهمانان و علاقمندان به تاریخچه ی صنعت است .

🔹به گزارش حاشیه خبر ، با توجه به ثمر رسیدن اولین چاه نفت خاورمیانه و ایران در ۱۱۵ سال پیش در مسجدسلیمان و شکل گیری کارخانه ها و تأسیسات مختلف در آن زمان، بازدید از چاه نفت شماره یک، موضوع مناسبی جهت بازدید میهمانان نوروزی و علاقمندان به آشنایی با نحوه تولید نفت است تا با تاریخ صنعت اول کشور آشنا شوند .

🔹با هماهنگی های انجام شده بازدید میهمانان و علاقمندان از تاسیسات پارک موزه صنعت نفت در این شهر از ساعت ۸ تا ۲۰ هر روز امکان پذیر می باشد .
🔹شایان ذکر است اولین چاه نفت خاورمیانه و ایران در پنجم خرداد ماه ۱۲۸۷ خورشیدی در عمق ۳۶۰ متری در مسجدسلیمان به ثمر رسید .

🔹متعاقب کشف نفت،تأسیسات وابسته به آن از قبیل اولین پالایشگاه – اولین کارخانه گوگرد سازی – اولین کارخانه تقطیر و اولین نیروگاه حرارتی تولید برق خاورمیانه در مسجدسلیمان احداث شد و با رسمی شدن فعالیت های صنعت نفت بسیاری از امکانات رفاهی کشور و خاورمیانه نظیر راه آهن –جاده آسفالته –سیستم آب شرب ۲۴ ساعته –شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب –استادیوم فوتبال –باشگاه گلف –سالن آمفی تئاتر –باشگاه بیلیارد –باشگاه بولینگ –زمین تنیس – کارتینگ – سینما روباز – استخر روبازو بسیاری دیگر از اولین ها برای اولین بار در این شهر ایجاد شد .

🔹شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بعنوان وسیع ترین و قدیمی ترین تولید کننده نفت و گازکشور ، یکی از شرکتهای تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی نفت ایران ، وظیفه استخراج و تولید نفت و گاز در منطقه ای با وسعت بیش از ۲۲۰۰۰ کیلومتر مربع را با اولویت صیانت از این نعمت خدادادی برای نسلهای آینده برعهده دارد .

🔹شهر مسجدسلیمان در ۱۲۵ کیلومتری شمال شرقی اهواز و در کوهپایه های کوههای زاگرس و در مجاورت رودخانه خروشان کارون و دریاچه سدهای مسجدسلیمان و گتوند قرار دارد و بواسطه وجود رودخانه های متعدد فصلی دارای بهاری سرسبز همراه با رویش گلهای رنگارنگ و هوایی لطیف و فرحبخش میباشد .

🔹در این فصل دهها هزار نفر از هموطنان برای سپری کردن تعطیلات نوروزی این منطقه را برمی گزینند .

🖊نگارش و انتشار: زینب عباسی زاده 📸 عکس : محمد باقری

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=21238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.