0

کاهش آمار غرق‌شدگی درسواحل رودخانه‌های خوزستان در نوروز ۱۴۰۳

  • کد خبر : 21262
  • 14 فروردین 1403 - 20:17
کاهش آمار غرق‌شدگی درسواحل رودخانه‌های خوزستان در نوروز ۱۴۰۳
رییس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان از کاهش آمار غرق شدگی در رودخانه‎‌‎های استان در ایام نوروز با توجه به فعالیت تیم‌های گشت پیشگیری از غرق شدگی برای اولین بار در ۱۳ شهر استان خبر داد.

به گزارش حاشیه خبر،امید جشان‌زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کاهش آمار غرق شدپی در رودخانه‌های استان خوزستان در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به سال‌های گذشته، اظهارکرد: برای اولین بار در قالب طرح ساماندهی سواحل رودخانه‌های استان، ۱۹ تیم گشت پیشگیری از غرق شدگی در ۱۳ شهرستان استان در ایام نوروز فعالیت داشتند. بر همین اساس نیز ۱۳ شبانه روز پای کار بودیم و خوشبختانه نتیجه این کار نیز کاهش آمار غرق شدگی قابل توجه بود.

وی با بیان این که در پی فعالیت تیم‌های گشت پیشگیری از غرق شدگی مردم احساس امنیت می‌کردند، عنوان کرد: منجیان ما عملکرد بی‌نظیری داشتند و برای اولین بار در ۱۳ شهرستان ۹۰ منجی غریق در قالب گشت‌ها ی پیشگیری از غرق شدگی فعال بوده‌اند و ده‌ها عملیات نجات نیز انجام شد و چندین نفر از خطر غرق شدگی و مرگ حتمی نجات پیدا کردند که به زودی جزئیات و آمار نجات یافتگان اعلام می‌شود.

 

رییس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان با بیان این که در انجام این طرح به عنوان یک کار بزرگ تنها بودیم، افزود: متاسفانه علی‌رغم دستورالعمل‌های قانونی اعضای ستاد ساماندهی مانند سازمان آب و برق، شهرداری‌ها، اورژانس و هلال احمر پای کار نبودند و منجیان ما در امتداد رودخانه‌های استان در گرمای سوزان و روزهای بارانی و طغیان رودخانه‌ها تنها بودند.

وی تاکید کرد: برای تداوم این طرح نیازمند دستورات ویژه استانداری به اعضای ستاد هستیم؛ اجرای این طرح برای هیات استان هزینه بر بوده و اکنون نیز حق‌الزحمه ناجیان غریق، ایاب ذهاب و تجهیزات امدادی دغدغه ما است که امیدوارم شرمنده این ۹۰ نفر جوان دلسوز و بی باک نباشیم. همچنین جا دارد از مجموعه امور اجتماعی استانداری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و رییس فدراسیون نجات غریق قدردانی کنم.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=21262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.