0

ابزاری که قابلیت Recall ویندوز را برای کامپیوترهای پشتیبانی‌نشده قابل استفاده می‌کند

  • کد خبر : 22235
  • 17 خرداد 1403 - 20:41
ابزاری که قابلیت Recall ویندوز را برای کامپیوترهای پشتیبانی‌نشده قابل استفاده می‌کند
ریکال از کامپیوتر شخصی در حین استفاده کاربر از آن عکس‌های فوری (اسنپ‌شات‌هایی) می‌گیرد، آنها را به صورت محلی روی کامپیوتر ذخیره می‌کند و سپس از مدل‌های زبان کوچک چندوجهی محلی برای تشخیص متن، تصاویر و ویدیوهای روی آنها استفاده می‌کند.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از ایتنا، مایکروسافت طی رویداد Copilot AI و Surface خود در ماه مه یک قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی برای ویندوز، به نام Recall، را معرفی کرد که به شما کمک می‌کند هر چیزی را که تا به حال در کامپیوتر شخصی خود به آن نگاه کرده‌اید را پیدا کنید. به گفته مایکروسافت، این قابلیت به طور انحصاری در کامپیوترهای شخصی Copilot+ که اخیراً عرضه شده‌اند و یا در آینده عرضه خواهند شد، قابل دسترسی خواهد بود؛ چنین کامپیوترهایی دارای واحدهای پردازش عصبی (NPUها) برای کارهای هوش مصنوعی هستند.

به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، اکنون، شخصی که از نام مستعار Albacore استفاده می‌کند، یک برنامه کنسول ویندوز در گیت‌هاب به نام Amperage منتشر کرده است که برای کاربران امکان استفاده از Recall را حتی بر روی کامپیوترهای قدیمی‌تری که از این قابلیت به طور رسمی پشتیبانی نمی‌کند فراهم می‌آورد.

این ابزار فقط می‌تواند Recall را در کامپیوترهایی با SoC مبتنی بر Arm64 فعال کند، یعنی کامپیوترهایی که از یک اسنپدراگون کوالکام، یک مایکروسافت SQ یا یک چیپست Ampere استفاده کنند.

کاربران همچنین باید حتماٌ از ویندوز ۱۱ نسخه ۲۴H2 بیلد ۲۶۱۰۰٫۷۱۲ استفاده کنند، زیرا نسخه‌های بتای قدیمی‌تر و جدیدتر این سیستم عامل اجزای مورد نیاز برای فعال کردن این قابلیت را ندارند. البته وبسایت ورج خاطرنشان کرده است که ممکن است نسخه‌های بعدی این ابزار بتواند قفل Recall را برای دستگاه‌های بیشتری باز کند، زیرا انتظار می‌رود رایانه‌های شخصی کوپایلوت پلاس مبتنی بر AMD و اینتل در اواخر سال جاری در دسترس قرار گیرند.

ریکال از کامپیوتر شخصی در حین استفاده کاربر از آن عکس‌های فوری (اسنپ‌شات‌هایی) می‌گیرد، آنها را به صورت محلی روی کامپیوتر ذخیره می‌کند و سپس از مدل‌های زبان کوچک چندوجهی محلی برای تشخیص متن، تصاویر و ویدیوهای روی آنها استفاده می‌کند. اگر کاربر بخواهد چیزی را پیدا کند که قبلاً در کامپیوتر شخصی خود به آن نگاه کرده است – خواه یک تصویر، یک وب سایت، یک سند یا یک ایمیل باشد – می‌تواند جدول زمانی ریکال را جستجو کند.

مایکروسافت گفت که حتی اگر کاربر سرنخ‌های متنی مبهمی را هم تایپ کند، در صورتی که نتواند عبارات یا توضیحات دقیق آن را به خاطر بیاورد، این ابزار کار خواهد کرد. و از آنجایی که عکس‌هایی که Recall می‌گیرد به صورت محلی و آفلاین ذخیره می‌شوند، قاعدتاٌ داده‌های کاربران خصوصی و امن باقی خواهد ماند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=22235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.