تاریخ : سه شنبه, ۲۹ خرداد , ۱۴۰۳ 12 ذو الحجة 1445 Tuesday, 18 June , 2024
0

برنامه هفتم توسعه در راس کار رئیس جمهور آینده

  • کد خبر : 22419
  • 25 خرداد 1403 - 22:42
برنامه هفتم توسعه در راس کار رئیس جمهور آینده
رئیس جمهور آینده باید تمام توان خود را برای پیشبرد برنامه هفتم توسعه به کار گیرد.

به گزارش خبرنگار حاشیه خبر از فارس، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز امروز در خطبه‌های نماز گفت: حضرت علی علیه السلام فرموده است بعد از ایمان به خدا کسی باید در راس امور قرار گیرد که توان و قدرت پیشبرد برنامه‌ها و کار‌ها را داشته باشد و همچنین با توانایی در مدیریت بیش از هر کسی به دولت داری آگاه‌تر باشد.
آیت الله دژکام با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری در گفت: ۶ نفربرای رقابت و حضور در انتخابات کاندیدا شده‌اند و مردم باید با شرکت در انتخابات به کسی رای دهند که هر دو ویژگی ذکر شده از سوی حضرت علی(ع) را داشته باشند.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید به ریز و درشت برنامه‌ها آگاهی و توانایی جمع کردن امور را داشته باشد گفت: توقع ما از رئیس جمهور این است که دغدغه اولش را پیش بردن برنامه توسعه هفتم جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.
نماینده ولی فقیه در فارس از مردم خواست با حضور در انتخابات کسی را انتخاب کنند که دغدغه‌مند برای اجرای برنامه‌ها و مرد میدان عمل برای اجرای آن‌ها باشد.
آیت الله دژکام گفت: رئیس جمهور باید فعال، پرکار و توانمند برای اجرا برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی باشد.
امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت همه بند‌های برنامه هفتم توسعه گفت: سه بند این برنامه که مربوط به رشد اقتصادی، مسکن و کاهش نرخ تورم است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید مورد توجه ویژه رئیس جمهور آینده قرار گیرد.
به گفته آیت الله دژکام، در برنامه توسعه هفتم ذکر شده است که اقتصاد کشور باید در ۵ سال رشد ۸ درصدی داشته باشد و نرخ تورم تک رقمی شود و این موضوع این باید دغدغه رئیس جمهور باشد تا همه توانش را برای عملی شدن آن به کار گیرد.
امام جمعه شیراز همچنین به ساخت یک میلیون مسکن در سال اشاره کرد و گفت: ساخت مسکن یکی دیگر از بند‌های مهم برنامه هفتم توسعه است که باید از رئیس جمهور منتخب مطالبه شود.
همچنین تک رقمی شدن نرخ تورم بخش دیگری از برنامه توسعه هفتم است که نیاز به یک فرد قوی با توانایی‌های مدیریتی دارد.
آیت الله دژکام در ادامه خطبه‌های امروز نماز از صدا و سیما برای پخش برنامه کاندیدا‌ها تشکر کرد.
او با اشاره به برگزاری حج امسال گفت: ۳۸ هزار فلسطینی به دست صهیونیست‌های سفاک به شهادت رسیده‌اند و حج امسال باید رنگ و بوی بیشتری از برائت داشته باشد.
وی گفت: حدود ۵ تا ۶ میلیون نفر یهودی ساکن فلسطین هستند و چه کسی گفته این جمعیت برای مردم یک کشور تصمیم بگیرند و آن‌ها را آواره کنند در حالی که حتی خاخام‌های یهودی از رژیم صهیونیستی اعلام برائت کردند.
آیت الله دژکام، با اشاره به در پیش رو بودن دو عید بزرگ قربان و غدیر به هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن جشن عید غدیر در شیراز و در حرم حضرت احمد بن موسی علیه السلام تاکید کرد و گفت: باید دهه ولایت را که به عید غدیر ختم می‌شود گرامی بداریم چرا که روز بزرگی برای مسلمانان است.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=22419

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.