تاریخ : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ 23 ذو الحجة 1445 Saturday, 29 June , 2024
0

دانشگاه شیراز رتبه سوم دانشگاه‌های جامع کشور در رتبه‌بندی QS ۲۰۲۵

  • کد خبر : 22515
  • 30 خرداد 1403 - 10:09
دانشگاه شیراز رتبه سوم دانشگاه‌های جامع کشور در رتبه‌بندی QS ۲۰۲۵
بر اساس تازه‌ترین نتایج منتشر شده نظام رتبه‌بندی QS با عنوان رتبه‌بندی جهانی کیو اس ۲۰۲۵، دانشگاه شیراز در میان ۹ دانشگاه ایرانی راه‌یافته به این رتبه‌بندی در رتبه ۷۰۰-۶۹۱ جهانی، هفتم ملی و سوم دانشگاه‌های جامع کشور قرار گرفت.

به گزارش حاشیه خبر از فارس،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز گفت: رتبه‌بندی کیو اس یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که توسط مؤسسه کاکارلی سیموندز انگلیس انجام می‌شود و تنها رتبه‌بندی در نوع خود است که بر میزان اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیلان (employability) و پایداری (sustainability) تأکید دارد.

علی حفیظی ادامه داد: در این رتبه بندی تقریبا ۱۵۰۰ موسسه از ۱۰۵ منطقه جهان مورد ارزیابی قرار گرفته است. از میان ۹ دانشگاه ایرانی حاضر در رتبه‌بندی ۲۰۲۵، دانشگاه صنعتی شریف با رتبه ۳۴۲ جهانی مقام نخست ملی را دارد و بعد از آن دانشگاه تهران با رتبه ۳۶۸ در مقام دوم ملی است.

دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر با رتبه ۴۰۳، علم و صنعت ایران با رتبه ۴۳۶، صنعتی اصفهان با رتبه ۴۸۹، تبریز با رتبه ۵۵۲، شیراز با رتبه ۷۰۰-۶۹۱، شهید بهشتی با رتبه ۹۰۰-۸۵۱ و دانشگاه فردوسی مشهد با رتبه ۱۰۰۰-۹۵۱ به ترتیب در جایگاه سوم تا نهم ملی قرار دارند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=22515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.