تاریخ : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ 23 ذو الحجة 1445 Saturday, 29 June , 2024
0
با حضور برخط سرپرست ریاست جمهوری و وزیر نفت انجام شد؛

بهره برداری از پروژه جمع آوری گازهای مشعل نفت و گاز مارون

  • کد خبر : 22676
  • 04 تیر 1403 - 23:19
بهره برداری از پروژه جمع آوری گازهای مشعل نفت و گاز مارون
آیین بهره برداری از ۱۷ پروژه نفت، گاز و پتروشیمی صنعت نفت به ارزش ۱۸۰ همت، دوشنبه ۴ تیر به صورت ویدیو کنفرانس با حضور سرپرست ریاست جمهوری، وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار و طی آن از پروژه جمع آوری گازهای همراه مجتمع صنعتی شماره ۵ شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون بهره برداری شد.

به گزارش حاشیه خبر،  در این پروژه با نصب۷ دستگاه کمپرسور ساخت داخل(۶ دستگاه فعال و ۱ دستگاه ذخیره)، روزانه ۱۲ میلیون فوت مکعب گاز شیرین مجتمع صنعتی شماره ۵ مارون  فشارافزایی و  جهت استحصال میعانات گازی یا ارسال به شبکه سراسری گاز کشور، فشار افزایی می شود.

این پروژه به عنوان یک گام مثبت در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی،  موجبات صیانت از زیست بوم پیرامونی و رفاه بیشتر همجواران را فراهم می آورد و از سوی دیگر، با در نظر گرفتن ارزشی معادل  ۴  هزار دلار برای هر میلیون فوت مکعب گاز شیرین، پروژه مذکور سالانه حدود ۱۸  میلیون دلار سود و صرفه اقتصادی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

مهندس قباد ناصری مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون طی پیامی، جمع آوری کامل گازهای شیرین مارون ۵ و عدم مشعل آن را اتفافی فرخنده برشمرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید خدمت، آیت الله دکتر رئیسی، از کلیه دست اندرکاران این پروژه اعم از کارکنان شرکت و بخش خصوصی مجری تقدیر کرد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=22676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.