تاریخ : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ 23 ذو الحجة 1445 Saturday, 29 June , 2024
0

آموزش: پنج نکته برای استفاده آسان از گوشی اندرویدی برای سالمندان

  • کد خبر : 22681
  • 04 تیر 1403 - 23:48
آموزش: پنج نکته برای استفاده آسان از گوشی اندرویدی برای سالمندان
گوشی‌های اندرویدی بسیاری از ویژگی‌های مفید را ارائه می‌دهند، اما استفاده از آنها برای برخی از افراد مسن ممکن است دشوار باشد، ولی برخی نکات و ترفندها می‌تواند استفاده از این دستگاه‌ها را برای آنها راحت‌تر کند.

به گزارش حاشیه خبر، گوشی‌های اندرویدی بسیاری از ویژگی‌های مفید را ارائه می‌دهند، اما استفاده از آنها برای برخی از افراد مسن ممکن است دشوار باشد، ولی برخی نکات و ترفندها می‌تواند استفاده از این دستگاه‌ها را برای آنها راحت‌تر کند.

از افزایش اندازه فونت گرفته تا استفاده از دکمه‌های ناوبری؛ در اینجا چند نکته برای آسان‌تر کردن استفاده از تلفن‌های اندرویدی برای سالمندان وجود دارد:

اندازه فونت متن را بزرگ کنید

بسیاری از سالمندان برای خواندن متن در تلفن‌های هوشمند مشکل دارند. برای کمک به آنها، می‌توانید اندازه متن را افزایش دهید و سایز عناصر رابط کاربری مانند دکمه‌ها را بزرگتر کنید. برای انجام این کار، تنظیمات را باز کنید، به منوی صفحه نمایش بروید، سپس روی Display & Text Size ضربه بزنید.

و برای کسانی که هنوز در دیدن آنچه روی صفحه است مشکل دارند، می‌توانید کنتراست صفحه را تنظیم کنید و یا گوشی را در حالت تاریک تنظیم کنید.

بازیکنان شخص ثالث

تعداد آیکون‌ها، ویجت ها و برخی موارد که پس زمینه را شلوغ می‌کنند احتمالا سالمندان را آزار می‌دهد. برای ساده کردن کارها برای آن‌ها، می‌توانید لانچرهای شخص ثالث مانند BIG Launcher یا Elder Launcher را نصب کنید که رابط کاربری آسان‌تری برای کار با گوشی فراهم می‌کنند.

از طرف دیگر، می‌توانید لانچرهای ساده را نیز امتحان کنید، که برای سالمندان طراحی نشده‌اند، اما یافتن و استفاده از برنامه‌های مورد نظر را برای کاربران آسان‌تر می‌کنند.

 

از دکمه ناوبری استفاده کنید

ناوبری مبتنی بر گوگل ممکن است بصری باشد، اما برای بسیاری از سالمندان برای انجام کارهایی مانند رفتن به صفحه اصلی یا باز کردن صفحه برنامه اخیر دشوار است. برای کمک به آنها، از دکمه‌های قدیمی برنامه استفاده کنید.

برای این کار منوی Settings را در گوشی باز کنید و به System بروید. اکنون روی Gestures ضربه بزنید و گزینه Three-Button Navigation را انتخاب کنید. در برخی از گوشی‌ها، می‌توانید از «پیمایش با دو دکمه» نیز استفاده کنید.

صفحه کلید را بزرگ کنید

یکی دیگر از راه‌های موثر برای استفاده آسان از گوشی‌های اندرویدی برای سالمندان، بزرگ کردن دکمه‌های صفحه کلید است. این امر نه تنها به فشار دادن دکمه‌های مناسب کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به کاهش فشار چشم برای کسانی که مشکلات بینایی دارند نیز کمک کند.

اکثر دستگاه‌های اندرویدی از Gboard (کیبورد گوگل) به عنوان برنامه صفحه کلید پیش فرض استفاده می‌کنند. برای تغییر اندازه صفحه کلید، آن را باز کنید و منوی چهار نقطه که در سمت چپ نوار بالایی قرار دارد را فشار دهید. سپس “Resize” را فشار دهید و ارتفاع صفحه کلید را به اندازه مناسب تنظیم کنید.

 

ابزار ارتباط مستقیم

اگر جستجوی مخاطبین در اندروید برای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شما مشکل است، می‌توانید با راه‌اندازی یک شماره‌گیر مستقیم ارتباط را ساده کنید. این ابزار به آنها اجازه می‌دهد که تنها با یک ضربه با شخصی تماس بگیرند.

برای انجام این کار، روی صفحه اصلی فشار طولانی دهید و “Widgets” را انتخاب کنید. گزینه مخاطبین را پیدا کنید یا به پایین بروید تا ویجت تماس مستقیم را پیدا کنید و آن را به صفحه اصلی بکشید. سپس مخاطبی را که مدنظر دارید، برای ایجاد کلید میانبر انتخاب کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که ضربه زدن روی دکمه میانبر مستقیماً بدون هیچ هشداری با شماره تماس می‌گیرد، بنابراین مطمئن شوید که دکمه میانبر را در قسمتی از صفحه قرار دهید که کمتر در معرض لمس‌های تصادفی باشد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=22681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.