تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ 15 ربيع ثاني 1446 Friday, 18 October , 2024
0

امام جمعه شیراز: حضور مردم در انتخابات به نمایش گذاشتن تمدن، سربلندی ایران اسلامی

  • کد خبر : 23051
  • 23 تیر 1403 - 8:41
امام جمعه شیراز: حضور مردم در انتخابات به نمایش گذاشتن تمدن، سربلندی ایران اسلامی
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: حضور مردم در انتخابات موجب تجلی مردم‌سالاری دینی در ایران و جهان شد.

به گزارش حاشیه خبر از  فارس، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیرازدر خطبه‌های این هفته از حضور مردم در پای صندوق‌های رای تشکر کرد و گفت: حضور پرشور مردم در فعالیت های اجتماعی و سیاسی نظیر انتخابات این پیام روشنی را برای جامعه دارد که آن افزایش ضریب مردم سالاری دینی در کشور است زیرا این حضور پرشور موجب تجلی مردم سالاری دینی در نظام های سیاسی جهان شد.

آیت الله دژکام ، با بیان اینکه در چند روز آینده رئیس جمهور منتخب مردم پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد گفت: رئیس جمهور منتخب در این مسیر نیاز به همراهی و همکاری مردم و دولت دارد تا بتواند در چارچوب قانون، سیاست‌های کلی برنامه‌های هفتم توسعه را پیش ببرد، برنامه‌ای که رشد ۸ درصدی اقتصادی برای حل مشکلات معیشتی مردم یکی از اولویت‌های آن است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی هر روز در تلاش برای پیشرفت است تا بتوان این حکومت که مبتنی بر مردم سالاری دینی است به حکومت جهانی امام زمان (عج) متصل شود.
خطیب جمعه شیراز با اشاره به روز شیرخوارگان حسینی، از حضور ۱۵۰ هزار کودک استان فارس در این مراسم که صبح امروز در ایران و ۴۵ کشور دیگر برگزار شد تشکر کرد و گفت: این کودکان در مکتب امام حسین (ع) نام نویسی کردند تا ادامه دهنده مسیر حسینی باشند.
وی گفت: پیام حضور این کودکان به یاد علی اصغر امام حسین پیام انقلاب حسین و مبارزه با ظلم و حمایت از کودکان مظلوم دنیا به خصوص کودکان غزه است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز همچنین با تاکید بر برگزاری پرشور عزاداری‌های حسینی به خصوص در تاسوعا و عاشورا گفت: وجود جوان‌هایی که به پای علم امام حسین (ع) می‌ایستند و با عزاداری هایشان به سرور و سالارشهیدشان عرض ادب می‌کنند، نشان از حماسه حسینی است و انقلاب ما هم برخاسته از این حماسه بود.
آیت الله دژکام گفت: در این چند شب از شروع ماه محرم شاهد حضور جوانان استان در مراسم سینه زنی‌ها و عزاداری‌ها بودیم که همه این جوانان، خود را سرباز امام حسین (ع) می‌دانند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=23051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.