تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024
1

خوزستان همچنان بالای ۴۸ درجه

  • کد خبر : 23556
  • 19 مرداد 1403 - 11:17
خوزستان همچنان بالای ۴۸ درجه
مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی تداوم وقوع دماهای بالای ۴۸ درجه در استان خبر داد.

به گزارش حاشیه خبر، محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز تا روز دوشنبه به ویژه امروز و فردا دما در سطح استان خوزستان روند افزایشی دارد به طوری که وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در اغلب مناطق استان به جز مناطق مرتفع شمالی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین امروز سرعت وزش بادها در مناطق غربی، جنوبی و تا حدودی مرکزی در حد متوسط است و احتمال وقوع گرد و خاک‌های محلی و موقتی در برخی از این مناطق دور از انتظار نیست.

سبزه‌زاری ادامه داد: با توجه به جریانات جنوبی، از اواخر امروز به تدریج در سواحل جنوب شرقی افزایش رطوبت و شرجی شروع خواهد شد؛ سپس فردا در مناطق و سواحل جنوب شرقی و جنوبی گسترش می‌یابد. در ادامه با تشدید جریانات جنوبی، از اواخر وقت فردا تا روز یکشنبه به ویژه شنبه، افزایش رطوبت و شرجی هوا علاوه بر سواحل و بخش‌های جنوبی تا مناطق مرکزی و بخش هایی از شرق و شمال استان نیز گسترده می شود. شمال خلیج فارس نیز از امروز تا روز شنبه مواج است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته شوش با دمای ۴۸.۶ و ایذه با ۲۳.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۴۷.۲ و ۳۲.۷ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=23556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.