تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024
3

سه‌گانه‌ خوزستان قهرمان در المپیک پاریس

  • کد خبر : 23601
  • 20 مرداد 1403 - 7:41
سه‌گانه‌ خوزستان قهرمان در المپیک پاریس
سه کشتی‌گیر خوزستانی در المپیک ۲۰۲۴ با کسب سه مدال رنگارنگ یک سه‌گانه‌ تاریخی برای این استان کسب کردند.

دلاورمردی‌های مردم غیرتمند خوزستان در طول تاریخ کم نبوده و بر همگان هویدا و زبانزد خاص و عام است، چه آن زمان که برای دفاع از خاک میهن جگرگوشه‌های خود را به میدان نبرد فرستادند و چه اکنون که در عرصه‌های بین‌المللی افتخار می‌آفرینند.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس بار دیگر صحنه افتخارآفرینی جوانان خوزستانی شد، امین میرزازاده جوان خوزستانی و اهل گتوند در یازدهمین روز از المپیک نخستین چراغ را برای ورزش ایران با کسب مدال تاریخی برنز در سنگین وزن کشتی فرنگی روشن کرد، هرچند این مدال می‌توانست پررنگ‌تر باشد اگر امین کمی خوش‌شانس‌تر بود.

میرزازاده پس از کسب مدال برنز المپیک گفت: خوشحالم که توانستم اولین مدال را برای کاروان ورزشی کشورمان کسب و اولین چراغ را روشن کنم، امیدوارم شروعی برای طلاهای متعدد برای کاروان ورزشی ایران به خصوص کشتی‌گیران باشد، تمام تلاش من برای کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال بود، اما خدا را شکر می‌کنم که دست خالی از المپیک به کشور باز نمی‌گردم و توانستم صاحب مدال شوم.

این مدال تاریخی آغازی برای تاریخ‌سازی فرنگی‌کاران خوزستانی شد.

روز بعد دو شیرمرد خوزستانی علیرضا مُهمدی جوان ۲۲ ساله ایذه‌ای و سعید اسماعیلی ۲۱ ساله از دزفول توانستند یکی پس از دیگری نامداران کشتی جهان را شکست دهند و به فینال راه پیدا کنند.

در ایذه غوغایی برپا شد

زمان پخش آغاز کشتی علیرضا در ایذه کسی را نمی‌دیدی، شهر گویی خالی از سکنه بود، همه در خانه‌ها، پای تلویزیون و با حضور در کنار خانواده مهمدی شور و شعفی وصف ناشدنی ایجاد کردند.

مهمدی اولین ایذه‌ای است که یک مدال المپیکی کسب می‌کند در حالی که پیش از این ورزشکاران این شهر مدال‌های رنگارنگ جهانی کسب کرده‌اند.

صدای ساز و نوای بختیاری در محله‌ای که خانه‌ی پدری مهمدی بود می‌پیچید و مردم بختیاری با چوب‌بازی سنتی به رسم پدران خود هم جشن می‌گرفتند و هم انرژی خود را برای فرزند ایذه ارسال می‌کردند.

مهمدی با کسب مدال نقره‌ی المپیک به اولین ورزشکار ایذه‌ای تبدیل شد که مدال المپیک کسب کرد و در تاریخ این ورزش و شهر ایذه ماندگار شد.

دزفول غرق در شادی / طلای تاریخی برای خوزستان

همه آمده بودند، از دوست و غربیه، مسئول و غیرمسئول، کودک و جوان، به عشق ایران به عشق سعید اسماعیلی و دعا برای کسب پررنگ‌ترین مدال کشتی.

شهرداری دزفول تدارک لازم را برای افتخارآفرینی جوان بختیاری و ساکن دزفول در یک پارک فراهم کرد تا مردم در یک فضای مهیج و در کنار خانواده سعید اسماعیلی قهرمانی این جوان خوزستانی را جشن بگیرند.

کشتی شروع شد همه از استرس آرام و قرار نداشتند، لحظاتی اسماعیلی عقب افتاد و نفس در سینه مردم حاضر در پارک مقابل خانه پدری اسماعیلی حبس شد، اما سعید به سرعت جبران و با طلای خود طوفانی در دزفول به پا کرد و شهر از پایکوبی مردم به لرزه در آمد.

سعید غیرت‌مند با شجاعت تمام توانست در فینال حریف اوکراینی خود را شکست دهد و مدال طلای المپیک را کسب کند؛ کسب مدال طلای سعید، دزفول قهرمان را به آسمان رساند و مردم این شهر به جشن و پایکوبی پرداختند.

مادر سعید اسماعیلی پس از قهرمانی شیر بچه‌اش گفت: شاد کردن دل مردم برای ما یک افتخار است و از این بابت خدا رو شکر می‌کنم.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=23601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.