تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024
0

مزایده‌های دادگستری فارس الکترونیکی می‌شود

  • کد خبر : 23631
  • 23 مرداد 1403 - 10:01
مزایده‌های دادگستری فارس الکترونیکی می‌شود
۵۰ درصد از این مزایده‌های دادگستری فارس به صورت الکترونیکی برگزار شده است.

به گزارش حاشیه خبر ازفارس، رییس کل دادگستری استان فارس گفت: از آغاز اجرای طرح برگزاری مزایده‌های اجرای احکام به صورت الکترونیکی ۵۰ درصد از این مزایده‌های دادگستری فارس به صورت الکترونیکی برگزار شده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با اعلام این خبر از تحقق کامل این طرح تا پایان امسال در دادگستری فارس خبر داد و افزود: تنها مانع ما در اجرای طرح برگزا‌ی کامل الکترونیکی مزایده‌های اجرای احکام آماده نبودن زیر ساخت هاست.
او با اشاره به فرایند برگزاری مزایده‌ها در مراجع اجرای احکام گفت: این فرایند قضایی پس از صدور حکم محکومیت توسط دادگاه و در راستای احقاق حقوق خواهان و یا شکات پرونده‌ها انجام می‌شود.
سید کاظم موسوی افزود: در این فرایند قضایی نسبت به برگزاری مزایده و فروش اموال محکومین در شعب اجرای احکام اقدام می‌شود و پس از فروش اموال محکوم، وجوه حاصل طبق رأی دادگاه به محکوم له پرونده پرداخت می‌شود.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس در ادامه به نقاط ضعف برگزاری سنتی مزایده‌ها اشاره کرد و افزود: فراهم نبودن زمینه اطلاع رسانی برگزاری مزایده باعث شده بود امکان شرکت افراد زیادی در مزایده وجود نداشت و از طرفی با توجه به حضور همه افراد شرکت کننده در یک محل احتمال تبانی وجود داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی خاطر نشان کرد: در برگزاری مزایده به روش الکترونیک، امکان شرکت افراد از هر نقطه کشور در مزایده وجود دارد ضمن اینکه فرایند مزایده به صورت الکترونیکتین زمینه را فراهم کرده است که بلافاصله پس از برگزاری مزایده، وجوه تضمین شرکت در مزایده به صورت خودکار به حساب اشخاصی که برنده نشده اند عودت داده شود.
وی تصریح کرد: امکان نظارت الکترونیک و بر خط بر قیمت گذاری و برگزاری مزایده وجود دارد و در نهایت احتمال آنکه اموال با قیمت بیشتری به فروش برود و حقوق محکوم علیه هم رعایت شود وجود دارد.
رییس شورای قضایی استان فارس بیان کرد: برگزاری مزایده به این روش موجب ایجاد رضایت همه طرفین از جمله محکوم علیه و محکوم له و همچنین رعایت حقوق طرفین شده است
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در پایان افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد مزایده‌ها به صورت الکترونیک برگزار می‌شود که در صورت رفع مشکلات فنی امکان اجرای صد در صدی طرح در استان فارس فراهم خواهد شد.
وی قطعی یا اختلال در سامانه اختصاصی برگزاری الکترونیکی مزایده‌ها را از جمله این موارد خواند و افزود: این اختلالات شبکه و فنی باعث تجدید مزایده‌ها می‌شود.
وی با بیان اینکه در این خصوص و جهت رفع این مشکلات، هماهنگی و همکاری لازم با معاونت راهبردی قوه درحال انجام است تاکید کرد: اطلاع رسانی عمومی از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در خصوص برگزاری مزایده‌ها به صورت الکترونیک باعث افزایش تعداد شرکت کننده ها، افزایش رضایتمندی و در نتیجه افزایش تعداد مزایده‌های الکترونیک موثر خواهد بود
مدیر ارشد قضایی استان به آمار برگزاری مزایده‌ها در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: پارسال بیش از ۴۰۰۰ مزایده در شعب اجرای احکام دادگستری استان فارس برگزار شده است و با آغاز طرح برگزاری الکترونیکی مزایده‌ها از اواخر بهمن ماه سال قبل تاکنون تعداد ۱۷۶۴ مزایده ب گزارش شده است که ۵۰ در آن از طریق سیستم الکترونیکی بوده است.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=23631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.