تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024
0

مزایا و معایب روشن نگه داشتن مداوم کامپیوتر

  • کد خبر : 24041
  • 16 شهریور 1403 - 12:04
مزایا و معایب روشن نگه داشتن مداوم کامپیوتر
آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که چه اتفاقی می‌افتد اگر کامپیوتر خود را برای یک هفته کامل روشن نگه دارید؟

به گزارش حاشیه خبر، در آزمایشی جالب، یک کاربر کامپیوتر خود را برای یک هفته بدون خاموش کردن روشن نگه داشت و نتایج آن را به اشتراک گذاشت.

این فرد که به دنبال افزایش بهره‌وری و کاهش زمان انتظار برای بوت شدن سیستم خود بود، تصمیم گرفت کامپیوتر خود را برای یک هفته بدون خاموش کردن روشن نگه دارد. در این مدت، او به بررسی عملکرد سیستم، مصرف انرژی، و سایر عوامل مرتبط پرداخت.

بر اساس مقاله‌ای که در وب‌سایت How To Geek منتشر شد، دلایل متعددی وجود دارد که افراد ممکن است کامپیوتر خود را همیشه روشن نگه دارند.

اولین و مهم‌ترین دلیل، راحتی است؛ با روشن نگه‌داشتن کامپیوتر، دیگر نیازی به انتظار برای روشن شدن ویندوز و بارگذاری برنامه‌ها نیست. به محض نشستن پشت میز، کاربر می‌تواند بدون تاخیر شروع به کار کند.

این موضوع به ویژه برای کاربرانی که از کامپیوتر خود روزانه استفاده می‌کنند، بسیار مفید است، چرا که می‌توانند بدون نیاز به روشن کردن مجدد سیستم، به کارشان برسند.

دلیل دوم برای نگه‌داشتن کامپیوتر در حالت روشن، دسترسی از راه دور است؛ با این کار، کاربران می‌توانند از هر جای دنیا به کامپیوتر خود دسترسی داشته باشند و فایل‌های مهم را دانلود یا آپلود کنند.

پایداری شگفت‌آور ویندوز یکی از نگرانی‌های اصلی در مورد روشن نگه‌داشتن طولانی‌مدت کامپیوتر، کاهش پایداری سیستم است.

با این حال، نویسنده این مقاله گزارش داد که ویندوز ۱۰ پس از یک هفته استفاده مداوم، همچنان پایدار و قابل‌اعتماد باقی ماند. اگرچه برخی از برنامه‌ها مانند WinRAR در موارد نادری دچار اشکال شدند، اما به طور کلی سیستم عملکرد خوبی داشت.

اما پیش از تصمیم به روشن نگه‌داشتن کامپیوتر خود، باید به چند نکته توجه کرد.

یکی از این نکات، افزایش هزینه‌های برق است؛ چراکه حتی اگر کامپیوتر در حالت بی‌کار (idle) مصرف برق پایینی داشته باشد، می‌تواند هزینه سالیانه‌ای بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار به همراه داشته باشد.

این هزینه علاوه بر افزایش حرارت تولید شده در اتاق، می‌تواند در فصل تابستان مشکل‌ساز شود. همچنین، صدای فن‌های کامپیوتر می‌تواند در شب آزاردهنده باشد.

علاوه بر این، نگه‌داشتن کامپیوتر در حالت روشن، فرصت لازم برای بازیابی سیستم عامل و برنامه‌ها از باگ‌ها را از بین می‌برد و همچنین ممکن است شما را در برابر حملات هکرها آسیب‌پذیرتر کند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=24041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.