0

رفع تصرف از بیش از ۳ هکتار از عرصه‌های دریاچه مهارلو

  • کد خبر : 24602
  • 21 مهر 1403 - 10:34
رفع تصرف از بیش از ۳ هکتار از عرصه‌های دریاچه مهارلو
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروستان از بازگشت بیش از ۳ هکتار از عرصه‌های تصرفی دریاچه مهارلو به محیط زیست این شهرستان خبر داد.

به گزارش حاشیه خبر از فارس، منصور شیروانی گفت: این میزان از اراضی ملی تالاب مهارلو حوزه استحفاظی شهرستان سروستان از دست متصرفان خارج شد و به محیط زیست بازگشت.
وی امروز، ۲۱ مهرماه در حاشیه بازدید از تالاب مهارلو گفت: به دستور دادستان شهرستان سروستان و با قطعیت حکم اراضی ملی تصرفی ازطرف دادگاه تجدید نظر شهرستان با همکاری پاسگاه انتظامی کوهنجان و رئیس و کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان سروستان اراضی همجوار پاسگاه محیط‌بانی مهارلو از دست متصرفان خارج شد و به محیط زیست بازگشت.
وی ادامه داد: این اراضی در سال‌های قبل تخریب و تصرف شده بود و پس از پیاده کردن نقشه و تعیین حدود توسط نهرکن با تنظیم صورتجلسه از دست متصرفان خلع ید انجام و تحویل محیط زیست شد.
شیروانی شیری با اشاره به آسیب‌هایی که دریاچه مهارلو را تهدید می‌کند، گفت: قانون خط قرمز ما در برخورد با متخلفان است. اراضی پیرامون دریاچه مهارلو در محدوده مدیریت محیط زیست قرار دارد و همه افراد باید حریم آن را رعایت کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سروستان ادامه داد: در این زمینه قانون با هیچکس مماشات نخواهد کرد. حفظ و نگهداری از مواهب دریاچه مهارلو موضوع مهمی است که از اولویت‌های محیط زیست شهرستان سروستان به‌شمار می‌ آید

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=24602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.