0

خوزستان بارانی می شود / ۲ موج بارندگی در راه خوزستان

  • کد خبر : 24911
  • 01 آبان 1403 - 22:24
خوزستان بارانی می شود / ۲ موج بارندگی در راه خوزستان
اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به ورود ۲ موج بارشی از اواخر هفته جاری تا اوایل هفته آینده به استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: پیرو هشدار سطح زرد در تاریخ ۳۰ مهرماه و تاکید بر صحت آن، تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواخر روز پنجشنبه و ورود موج دوم بارش از اواخر روز جمعه پیش بینی می شود.

بر اساس این اطلاعیه سامانه اول در روز پنجشنبه وارد استان می‌شود و رگبار پراکنده و رعد و برق، وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه ای را به دنبال دارد.

این اطلاعیه می افزاید سامانه دوم از اواخر وقت جمعه هفته جاری تا اواخر وقت شنبه هفته آینده بر استان حاکم می‌شود و منطقه اثر این ۲ سامانه، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و شمال و بخشهایی از جنوب و مرکز استان ، به ویژه ارتفاعات است.

اثر مخاطره احتمال لغزندگی جادهها، احتمال جاری شدن روان‌آب در مناطق کوهستانی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربستها و تابلوهای تبلیغاتی واحتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال خسارت به محصولات وماشین آلات کشاورزی است.

بر اساس هشدار سطح زرد هواشناسی شماره ۴۴ مورخ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ اداره کل هواشناسی استان خوزستان، فعالیت سامانه بارشی طی ظهر سه شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه هفته جاری سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد متوسط گاهی تندبادهای لحظه ای در نوار شرقی استان به ویژه ارتفاعات خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=24911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.