تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 3 ذو القعدة 1445 Friday, 10 May , 2024
3

کارشناس کشتی: فرنگی‌کاران شانس زیادی برای موفقیت در المپیک دارند

  • کد خبر : 2547
  • 14 تیر 1400 - 11:02
کارشناس کشتی: فرنگی‌کاران شانس زیادی برای موفقیت در المپیک دارند
کارشناس کشتی کشورمان گفت: تیمی که اکنون قرار است راهی المپیک توکیو شود ظرفیت و شانس زیادی برای کسب مدال دارد و اطمینان دارم که ۲ یا ۳ مدال کسب خواهند کرد.

«محمد دلیریان» روز دوشنبه در گفت و گو  افزود: هم ملی‌پوشان و هم کادر فنی زحمت زیادی کشیدند، شرایط به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت بود و شاید همین امر سطح فنی کشتی را در دنیا کاهش داده با این وجود ملی‌پوشان کشتی کشورمان با توجه به تلاش و زحمتی که در ماه‌های گذشته متحمل شدند، شانس آن را دارند که در المپیک توکیو روی سکو بروند.

وی اظهار داشت: هر ۵ ملی‌پوش فرنگی علیرضا نجاتی، محمدرضا و محمدعلی گرایی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده اعجوبه‌های کشتی فرنگی کشورمان هستند که در سال‌های گذشته از رده‌های نوجوانان و جوانان زحمات زیادی برای آنان کشیده شده و اکنون به بار نشستند. البته افسوس می‌خورم که جای فرنگی‌کار خوبی همچون «ناصر علیزاده» در وزن ۸۷ کیلوگرم خالی است و اگر سهمیه این وزنه در انتخابی المپیک در قزاقستان گرفته می‌شد با وجود او تا ۲ المپیک دیگر برای کسب مدال امیدوار بودیم و ضمن آنکه با وجود مبارزه‌های خوبی که در انتخابی المپیک در بلغارستان ارایه داد متاسفانه نتوانست سهمیه بگیرد. علیزاده فرنگی‌کار آینده‌دار و مستعدی است که باید برای او برنامه‌ریزی کرد.

عضو اسبق شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: سال‌ها قبل در مورد استعداد «ناصر علیزاده» و «محمدهادی ساروی» صحبت کرده بودم و در سنگین وزن نیز علیرغم آنکه «امیر قاسمی منجزی» سهمیه المپیک گرفته بود و البته حقش هم بود که در المپیک ۲۰۱۶ ریو حضور داشته باشد، اما فرنگی‌کارانی همچون «امین میرزازاده» و «علی‌اکبر یوسفی» با توجه به ظرفیت و شرایط سنی تا سال‌ها می‌توانند برای تیم ملی افتخارآفرینی کنند و برای المپیک توکیو نیز با توجه به شرایط انتخابی میرزازاده انتخاب شد که اعتماد به نفس خوبی دارد و اگر شرایط طبیعی باشد او شانس کل مدال را در توکیو دارد.

دلیریان خاطر نشان کرد: کار در سبک وزن سخت است و نمایندگان کشورمان در وزن‌های ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم کار سختی را پیش رو دارند اما در وزن‌های ۷۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم با توجه به نحوه کشتی گرفتن نمایندگان کشورمان در چند سال گذشته با حریفان اکنون به نوعی باتجربه‌تر و پخته‌تر هستند و به نظرم شانس کسب سه مدال را داریم و امیدوارم که این اتفاق برای کشتی فرنگی در المپیک رخ دهد. به هر حال وقتی نمایندگان کشتی کشورمان مدال می‌گیرند ضمن شادمانی همه مردم، موجب افتخار جامعه کشتی نیز است.

این کارشناس کشتی با اشاره به پرداخت پاداش نقدی «محمد بنا» سرمربی تیم ملی به ملی‌پوشان المپیکی گفت: بعد از حضور «علیرضا حیدری» در اردوی تیم ملی کشتی آزاد و پرداخت هدیه به آنان که البته جای تقدیر و تشکر دارد، محمد بنا نیز برای افزایش روحیه کشتی‌گیران و تشویق آنان این کار را انجام داد در حالی که در آستانه مسابقات بزرگی همچون المپیک این کار را مسوولان باید انجام دهند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: در فاصله کم تا المپیک ملی‌پوشان کشتی باید همه مسایل، مشکلات و گرفتاری‌هایی را هم که بوده را کنار بگذارند و فقط به موفقیت فکر کنند چرا که با کسب مدال المپیک افتخاری بزرگ نصیب آنان خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=2547

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.