تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 6 ذو القعدة 1445 Monday, 13 May , 2024
2

۵ پیام‌رسان قدرتمند و جذاب که شاید تابه‌حال ندیده باشید!

  • کد خبر : 3008
  • 17 مرداد 1400 - 21:01
۵ پیام‌رسان قدرتمند و جذاب که شاید تابه‌حال ندیده باشید!
بیشتر ما ایرانی‌ها از تلگرام و واتساپ استفاده می‌کنیم؛ اما دنیای پیام‌رسان‌ها محدود به این دو اپ نیست. پیام‌رسان‌های صوتی و تصویری فراوانی هستن که هرکدامشان امکانات و جذابیت‌های خاصی دارند. در این نوشته، و فقط برای نمونه،پنج پیام‌رسان پرطرف‌دار جهانی رو معرفی می‌کنیم تا اگر خواستید، نصب کنید و سروکله‌ای با آن‌ها بزنید:

گوگل میت

گوگل میت (Google Meet) بیشتر مناسب برگزاری جلسه‌های چندنفره است. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید با افراد مختلف از سرتاسر جهان، اون‌هم به‌صورت هم‌زمان، و به‌شکل متنی و صوتی و تصویری ارتباط برقرار کنید. شرکت بزرگ گوگل این برنامه رو مناسب برگزاری جلسه‌ها و کنفرانس‌های آنلاین طراحی کرده و البته امکانات متنوع دیگه‌ای هم در آن تعبیه شده؛ نکته مهم اینکه استفاده از همه این امکانات رایگان است. کاربردی‌ترین ویژگی گوگل میت، تعداد بالای افرادیِ که می‌توانند در تماس ویدیویی شرکت کنند. تصور کنید به‌جای دورهمی خانوادگی در ایام شیوع کرونا، همه اعضای خانواده و فامیل، از هر کجای شهر و کشور و دنیا که هستن، در گوگل میت دور هم جمع بشوند و همان‌جا مهمونی رو برگزار کنن! این پیام‌رسان بیشتر از ۱۰۰میلیون بار فقط از گوگل‌پلی دانلود شده و در این پلت‌فرم، امتیاز ۴٫۵ از ۵ رو دریافت کرده.

کاکائوتالک

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، اینِ که اگه شارژ همراه اول، ایرانسل یا رایتل تموم شده باشه و در عوض بسته اینترنتی فعال داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید.

کاکائوتالک (KakaoTalk) یکی از همین پیام‌رسان‌هاست که امکان گفت‌وگوهای دونفره یا گروهی رو در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. گفت‌وگوهای گروهی کاکائوتالک محدودیتی ندارند و با استفاده از شماره تلفن یا آی‌دی دوستان، می‌تونید اون‌ها رو اضافه کنید.

جالبِ بدونید که کاکائوتالک بیشتر از ۱۰۰میلیون بار از گوگل‌پلی دانلود شده و از این جهت، تنها پیام‌رسان معرفی‌شده در این مقاله‌ست که با گوگل میت برابری می‌کنه. در ضمن امتیاز ۴٫۴ رو هم از کاربران اندرویدی خودش دریافت کرده.

مایکروسافت کایزالا

مایکروسافت کایزالا (Microsoft Kaizala) اپلیکیشن پیام‌رسان دیگریست که کلی امکانات دارد. این اپلیکیشن رو می‌تونید به‌طور رایگان از استورهای معتبر دانلود کنید، یا در مجموعه آفیس ۳۶۵ پیدا کنید. کایزالا خیلی شبیه واتساپِ؛ در این اپ هم، درست مثل واتساپ، می‌تونید گروه تشکیل بدید و با افراد مختلف گفت‌وگوهای متنی، صوتی و تصویری خصوصی داشته باشید. کایزالا در ابتدای کار فقط برای کاربرهای هندی قابل‌دسترس بود، اما مایکروسافت بعد از مدتی اون رو در قالب مجموعه آفیس ۳۶۵، در اختیار همه مردم جهان گذاشت. مایکروسافت کایزالا با آن که در مجموعه آفیس عرضه شده، اما بیشتر از ۵میلیون بار هم از گوگل‌پلی دانلود شده و نمره ۴٫۴ رو از کاربرهای این پلت‌فرم دریافت کرده.

فلاک

فلاک (Flock) فراتر از اپ پیام‌رسان، در واقع فضای همکاری محسوب می‌شود. این ابزار ابری به اعضای گروه‌ها کمک می‌کنه تا بتونن سریع‌تر و مؤثرتر از همیشه با هم ارتباط برقرار کنند. اگر گروه‌های کاری چندنفره دارید، با فلاک می‌تونید نظرات خودتون درباره پروژه‌ها رو با بقیه اعضای گروهتون در میان بگذارید و فرایند انجام کارها و تصمیم‌گیری رو سریع‌تر و بهینه‌تر کنید. فلاک هم از اپ‌های پرطرف‌دار بین کاربرهای سیستم‌های عامل اندروید و آی‌ اُ اس محسوب می‌شود. فقط نسخه اندرویدی این اپلیکیشن بیشتر از ۵۰۰هزار بار از گوگل‌پلی دانلود شده و امتیاز ۴ رو از کاربرها دریافت کرده.

انتاکس

آخرین پیام‌رسانی که در این نوشته معرفی می‌کنیم، انتاکس (Antox)، بر پایه پروتکل همتابه‌همتای تاکس (Tox) برای پیام‌رسانی متنی و تصویری به‌صورت رمزگذاری‌شده است. این اپلیکیشن پیام‌رسان امکانات فراوانی دارد که کاربردهای شخصی و سازمانی دارند. برای نمونه، گفت‌وگوی گروهی، کنفرانس صوتی و تصویری، ارسال فایل، عکس و ویدئو در این برنامه قابل‌دسترس هستن و همه این‌ها در قالب پروتکل امن و همتابه‌همتای تاکس عرضه می‌شوند.  انتاکس با توجه به قابلیت ویژه برای حفظ حریم خصوصی کاربرها، بیشتر از ۱۰۰هزار بار از گوگل‌پلی دانلود شده و امتیاز ۳٫۴ رو هم از کاربرهای اندرویدی خودش دریافت کرده است.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=3008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.