امین میرزازاده روز سه شنبه با شکست رقیب ازبکستانی خود در دیدار نهایی رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا به میزبانی کشور قرقیزستان به مدال طلا رسید.
میرزازاده در دیدار نهایی با نتیجه ۹ بر صفر با اقتدار عنوان نخست مسابقات را به خود اختصاص داد.
این کشتیگیر در سه مبارزه خود در مسابقات قهرمانی آسیا حتی یک امتیاز هم به رقبا نداد و هر سه حریف را با امتیاز عالی از پیش رو برداشت تا یکی از قاطعانه ترین طلاهای این دوره را از آن خود کند.
پیش از این عرفان جرکنی در وزن ۶۳ کیلوگرم، علی اسکو در وزن ۷۷ کیلوگرم، غلامرضا فرخی در وزن ۸۷ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و محمد حسینوند پناهی در وزن ۵۵ کیلوگرم به مدال برنز رسید.
با توجه به کسب یک مدال طلا، سه مدال نقره و یک مدال برنز نمایندگان ایران در پنج وزن نخست و حضور سه نماینده ایران در فینال و ۲ نماینده در ردهبندی پنج وزن نخست و بررسی وضعیت سایر تیم ها در جدول امتیاز مسابقات، تیم ایران یک روز پیش از پایان این مسابقات قهرمانی خود را قطعی کرد.























