به گزارش حاشیه خبر، اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی، اخطاریهای برای دستگاههای اجرایی، خدماتی، عملیاتی و امدادی صادر کرد.
در این اخطاریه تأکید شده است: دستگاههای مربوطه تمهیدات ویژه برای پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث و آبگرفتگیهای احتمالی به کار گیرند.
مدیریت بحران خوزستان افزود: جلوگیری از آبگرفتگیهای احتمالی شهری و اتخاذ تمهیدات ویژه جهت مدیریت و عدم خسارت به محصولات کشاورزی در اولویت قرار دارد.
در این اخطاریه به عشایر کوچ رو توصیه شده است: در مدت زمان این بارشها از جابجایی، اسکان در مسیلها و عزیمت به ارتفاعات مناطق کوهستانی خودداری کنند.
در همین حال و متعاقب صدور هشدار اداره کل هواشناسی خوزستان، فرمانداری ویژه دزفول نیز با صدور اطلاعیه ای از رهاسازی آب سد دز خبر داد و به عشایر، کشاورزان و گردشگران هشدار داد از حریم رودخانه دز فاصله بگیرند.
بنا بر اعلام روابطعمومی فرمانداری شهرستان دزفول به منظور حفظ تراز آب و مهار سیلاب، آب سد دز رها سازی میشود و دبی خروجی سد دز به ۷۰۰ مترمکعب در ثانیه افزایش مییابد.
بر این اساس ضروری است که کشاورزان حاشیه رودخانه موتورهای تلمبه آب، کندوهای عسل، سایر تجهیزات و ادوات کشاورزی را جمع آوری و از حریم و بستر رودخانه دز فاصله بگیرند.
در ادامه این اطلاعیه به همه مردم و گردشگران هشدار داده شده که از توقف در حاشیه رودخانه دز به شدت اجتناب کنند.
در همین راستا به عشایر و دامداران ساکن در حاشیه و بستر رودخانه دز نیز هشدار داده میشود ضمن پرهیز از استقرار در مناطق کمارتفاع و در معرض خطر، نسبت به جابهجایی سریع چادرها، احشام و تجهیزات خود به نقاط امن و مرتفع اقدام کنند تا از هرگونه خسارت احتمالی جلوگیری شود.























