6

جایزه دولت ژاپن به اوریگامی باز ایرانی رسید

  • کد خبر : 3416
  • 15 شهریور 1400 - 10:28
جایزه دولت ژاپن به اوریگامی باز ایرانی رسید
جایزه سطح 2 دولت ژاپن در بخش فرهنگ و هنر به یک ایرانی رسید.

جایزه سطح ۲ دولت ژاپن در بخش فرهنگ و هنر به یک ایرانی رسید. در تاریخ ۱۰ آگوست ۲۰۲۱ دولت ژاپن اعطای تقدیرنامه وزیر امور خارجه ژاپن را به زهره بحرالعلومی بنیان گذار و مدیر آموزشی مؤسسه اوریگامی روشنا اعلام کرد.

وی در فوریه سال ۲۰۱۸ هم تقدیرنامه ای از طرف سفیر وقت سفارت ژاپن دریافت کرد و حالا دومین جایزه او در بخش هنری از این کشور مهر تأییدی بر فعالیت های حرفه ای این هنرمند زده است.

مجید آهنگ مدیر مجموعه روشنا اوریگامی در خصوص این خبر به خبرنگار فارس گفت: دولت ژاپن سه مدل جایزه در سطح دارد که آن را هر ۴ سال یک بار به یک نفر که به صورت تخصصی در یک حوزه فرهنگی یا هنری آن کشور فعالیت دارد،‌اعطا می کند.

وی افزود: جایزه سطح اول یک گواهینامه یا تقدیرنامه ای است که از طرف سفیر کشور ژاپن به نمایندگی از این کشور اعطا می شود که خانم بحرالعلومی ۴ سال پیش این جایزه را دریافت کرد.

آهنگ تصریح کرد: جایزه سطح دو تقدیرنامه ای است که از طرف وزیر امور خارجه کشور ژاپن اهدا و در وبسایت رسمی این وزارت خانه هم ثبت می شود که خوشبختانه خانم بحرالعلومی به عنوان اولین نفر در بخش هنری موفق به دریافت این جایزه شده است.

در واقع ما در ایران دو یا سه بار موفق به دریافت این جایزه بودیم که هیچ کدام مربوط به بخش هنری نبوده اند.

وی در خصوص جایزه ویژه دولت ژاپن هم گفت: جایزه ویژه یا همان سطح سه یک مدال با عنوان «خورشید تابان» است که توسط شخص امپراطور ژاپن به هنرمند برگزیده اعطا می شود و ما امیدواریم روزی شاهد دریافت این جایزه از سوی خانم بحرالعلومی باشیم.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=3416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.