3

مشروح سخنرانی استاندار خوزستان در صبحگاه مشترک یگان‌های نیروی انتظامی

  • کد خبر : 4008
  • 17 مهر 1400 - 11:57
مشروح سخنرانی استاندار خوزستان در صبحگاه مشترک یگان‌های نیروی انتظامی
همزمان با فرا رسیدن هفته گرامیداشت ناجا صبحگاه مشترک یگان‌های نیروی انتظامی خوزستان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان همزمان با فرا رسیدن هفته گرامیداشت ناجا صبحگاه مشترک یگان‌های نیروی انتظامی استان روز شنبه با حضور دکتر صادق خلیلیان استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

مشروح سخنرانی استاندار و رئیس شورای تامین خوزستان در پی می آید:

خدمت همگی شما سلام عرض می کنم و هفته نیروی انتظامی را به شما تبریک عرض می کنم. این هفته مقارن شده است با شروع ماه ربیع الاول که آن را به فال نیک میگیریم و به شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر نیروی انتظامی درود میفرستیم. بسیار خوشحال هستم امروز خدمت شما هستم و این هفته را گرامی میداریم. توسعه در جامعه ابعاد و مولفه های گوناگونی دارد. توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی که محقق نخواهد شد جز با وجود امنیت در یک جامعه.

این مولفه ها چنان در هم تنیده شده اند که اگر توسعه سیاسی اتفاق بیفتد اما توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی همپای هم حرکت نکنند عملاً جامعه به اهداف خودش نخواهد رسید.

اگر توسعه اقتصادی در یک جامعه رخ ندهد امنیت آن جامعه هم به مخاطره خواهد افتاد. اگر در جامعه امنیت وجود نداشته باشد توسعه اقتصادی محقق نخواهد شد زیرا توسعه اقتصادی نیازمند توسعه سرمایه گذاری است و سرمایه گذاری هم در هر نقطه نیازمند وجود امنیت است. توسعه سرمایه‌گذاری بدون امنیت محقق نخواهد شد.

توسعه فرهنگی زیربنای رشد و توسعه هر ملتی ست. فرهنگ غنی اسلامی ما را از هر جهت به سایر فرهنگ ها بی نیاز کرده است.

ممزوج شدن دو فرهنگ اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی توانسته بنیان قوی برای توسعه کشور ما ایجاد کند.

انقلاب اسلامی در حقیقت یک توسعه فرهنگی و سیاسی بر پایه اسلام ناب محمدی بود و باعث ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان شد. قبل از پیروزی انقلاب کشور ما یک کشوری با شاخص‌های توسعه پایین بر اساس ارزیابی سازمان های بین المللی بود. حکومتی داشتیم وابسته به بیگانه، فرهنگی داشتیم رو به اضمحلال و جامعه‌ای که کمترین نیاز های آن تامین نمیشد اما انقلاب اسلامی توانست یک ارتقا در جامعه ما به وجود آورد.

در دوران قاجار استعمارگران با نفوذ در درون کاخ ها وزرا و نخست وزیران را تعیین می‌کردند. در دوره منحوس پهلوی شاه ایران را تعیین، برکنار و جایگزین میکردند. وضعیت ایران را به این شرایط رسانده بودند که عزت ملی ما خدشه دار شده بود.

انقلاب اسلامی این عزت را به جامعه ایران برگرداند و ارتقا داد. در همین راستا دشمن بعد از پیروزی انقلاب برای این که پایه‌های انقلاب مستحکم نشود هجوم ناجوانمردانه ای را با سازماندهی مزدوران منطقه ای خود آغاز کرد اما مردم ایران و نیروهای نظامی و انتظامی ما توانستند این دشمن را به بیرون از خاکها و مرز ایران عقب برانند و برای اولین بار بعد از دویست سال کشور ایران مورد تهاجم قرار گرفت اما یک سانتی‌متر از خاک خودش را از دست نداد.

در این راه شهدای بزرگی را تقدیم کردیم و ایثارگری‌هایی داشتیم. خوشبختانه بعد از اتمام جنگ برنامه های توسعه در دستور کار قرار گرفت و توانستیم شاخص توسعه ایران را بر اساس ارزیابی سازمانهای بین المللی و سازمان ملل متحد به سطحی برسانیم که جزو کشورهای با شاخص توسعه انسانی بالا محسوب میشویم گرچه این بدان معنا نیست که ما مشکلاتی در کشور نداریم. به خصوص در دهه اخیر که مجدداً مورد تهاجم دشمن و استعمارگران قرار گرفتیم اما نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف توانستند این دهه را مقاومت کنند و به تدریج آثار تحریم‌های ظالمانه را کاهش دهیم اما نیاز به کارهای بزرگتری در چارچوب اقتصاد مقاومتی داریم. این اقتصاد مقاومتی نیازمند اتکا به ظرفیت های داخلی و استفاده از ظرفیتهای متنوع بین‌المللی ست بدون اینکه استقلال کشور ما را خدشه دار نماید.

در این دوره جدید که دولت مردمی روی کار آمده است ما بایستی با پشتوانه غنی فرهنگ اسلامی، حضور مردم و اتحاد و همبستگی خودمان بتوانیم با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری و پایبندی به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی اهداف مقدس که در راه آن شهدای گرانقدری را دادیم محقق کنیم و یک جامعه پیشرفته توسعه یافته در تراز انقلاب اسلامی و مردم خودمان نداشته باشیم به تبع آن در استان خوزستان نیز ما چنین وظیفه ای داریم و این مهم محقق نخواهد شد جز با همدلی و هم‌افزایی همه نیروها در همه سطوح تا بتوانیم آنچه که در شان مردم خوزستان هست و در شأن این استان راهبردی کشور هست محقق کنیم. در این راه وجود امنیت شرط اول است تا بتوانیم اهداف، سرمایه گذاری ها و آنچه که در برنامه های توسعه و بودجه های سالانه تنظیم شده را اجرایی نموده که تحقق آنها خود به امنیت جامعه کمک خواهد کرد. بنابراین لازمه و ملزوم تحقق توسعه در استان امنیت اقتصادی، امنیت سیاسی، امنیت اجتماعی و امنیت فرهنگی است و نقش شما عزیزان نقش بی بدیلی در راستای حفظ نظم و امنیت جامعه است و در این راه شهدای گرانقدری را تقدیم کردیم. درود بر شهدای نیروی انتظامی. وظیفه خود می‌دانم از شما عزیزان و خانواده گرامی شما که قطعاً در ایفای نقشی که در جامعه بر عهده دارید آنها هم سهیم هستند قدردانی کنم و برای همگی آرزوی سلامت و تندرستی داشته باشند انشاالله بتوانیم دست به دست هم دهیم و یک ایران اسلامی آباد، پیشرفته و خوزستان سربلند داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=4008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.