تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
3
باحضور اعضای فراکسیون گردشگری، زیارتی و میراث‌فرهنگی مجلس

همایش ملی راهکارهای احیای صنعت گردشگری خوزستان در پساکرونا برگزار شد

  • کد خبر : 4159
  • 24 مهر 1400 - 9:30
همایش ملی راهکارهای احیای صنعت گردشگری خوزستان در پساکرونا برگزار شد
همایش ملی "راهکارهای احیای صنعت گردشگری در پساکرونا" با تأکید بر گردشگری خوزستان با حضور اعضای هیأت‌‌رئیسه فراکسیون گردشگری، زیارتی و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی در اهواز برپا شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، این همایش باحضور محمدعلی محسنی‌بندپی (نایب‌رئیس فراکسیون)، سیدغنی نظری، محمدرضا آریان‌پور و محمدصالح جوکار (اعضای فراکسیون) در محل سالن همایش‌های هتل بوستان اهواز برگزار شد.

این همایش ملی با محوریت معرفی و تقویت ظرفیت‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی خوزستان، ارتباطات، خلاقیت و نوآوری در گردشگری و تغییر سبک ارائه خدمات، حمایت دولت از مؤسسات بخش خصوصی گردشگری، تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار و نیز سازو کارهای علمی و اجرایی اقتصاد گردشگری برپا شد.

دیدگاهی فراتر از نگاه سنتی به گردشگری داشته باشیم

محمدعلی محسنی‌بندپی در این همایش با اشاره به نقش صنعت گردشگری در توسعه و اشتغال‌زایی کشور، اظهار کرد: «در صنعت گردشگری تنها به درآمد فکر نمی‌شود و تمدن، فرهنگ، تاریخ و اصالت منطقه و کشور صادر می‌شود.»

او عنوان کرد: «من به عنوان نماینده مردم قرار نیست بگویم برای مردم چه کار کرده‌ایم. در بحث بهداشت و درمان در خوزستان پزشکان پاکستانی، بنگلادشی و هندی زیاد بودند که اگر به سبک و سیاق قدیمی کار می‌کردیم اکنون بیمارستان‌ها پر از پزشکان بیگانه بود.»

محسنی‌بندپی خاطرنشان کرد: «در ۴۰ سال گذشته هیچ ایرانی‌ای در مرکز بهداشت و درمان یا بیمارستان توسط پزشک بیگانه معاینه نشده است، بلکه توسط پزشکان ایرانی معاینه و درمان می‌شوند.»

او گفت: «سال‌ها است بساط کمیسیون اعزام بیماران به خارج از کشور جمع شده است. همچنین با افتخار می‌گویم مادری نداریم که دغدغه ابتلای کودکش به سرخک و فلج اطفال را داشته باشد.»

نایب رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس با بیان این‌که همچنان در دفاع‌مقدس قرار داریم، ادامه داد: «درست است که هشت سال دفاع‌مقدس داشتیم اما امت یادمان نرود. زمانی که داروی کودکان مبتلا به سرطان همچنان تحریم است، هواپیمای مسافربری مورد تهدید است و مواد اولیه تولید واکسن‌ها در بدترین پاندمی قرن اخیر تحریم است و وقتی می‌بینیم دانشمندان هسته‌ای در فهرست ترور دشمنان هستند بدانید در تحریم و دفاع‌مقدس هستیم.»

او بیان کرد: «زمانی که حتی در وصول مطالبات نفت به عنوان مهمترین رکن اقتصاد مشکل داریم و نه تنها دارایی‌ها مسدودشده آزاد نشده‌اند بلکه به کشورهای همسایه و برادر فشار می‌آورند تا پول نفت‌مان را ندهند یعنی که در جنگ اقتصادی هستیم که به مراتب خطرناکتر و آسیب‌زننده‌تر از جنگ نظامی است.»

 

محسنی‌بندپی با بیان این‌که در این شرایط هر روز شاهد پیشرفت کشور هستیم، گفت: «یک شب مهمان سفیر پاکستان در ایران بودیم که او گفت یکی از بانک‌های این کشور که با ایران ارتباط داشت ۳۳۰ میلیون یورو جریمه شد. بنابراین فشار همه‌جانبه سختی بر کشور ما حاکم است. خوشبختانه به برکت خون شهدا و همراهی بین سه قوه به طور قطع خار دیگری در چشم دشمنان ایران فروخواهیم برد.»

 

او بیان کرد: «احساس نیاز، مهمترین فاکتور برای ایجاد اختراع است. دشمن صنایع دیگر ایران نفت بوده است. داشتن نفت و عدم بهره‌مندی درست از این موهبت الهی موجب شده چشم‌مان را به روی سایر درآمدهای کشور ببندیم.»

 

نایب رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس افزود: «با وجود دشمنی همه دولت‌های آمریکا به ویژه دولت ترامپ از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، تحریم همه‌جانبه نفت، خدمتی برای ما بود. یعنی قبل از خشک %

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=4159
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان
  • دیدگاه‌ها برای همایش ملی راهکارهای احیای صنعت گردشگری خوزستان در پساکرونا برگزار شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.