تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ 17 ربيع أول 1446 Friday, 20 September , 2024
9
کارشناس حفاظت از زنگ بهره برداری شهرستان ها خبرداد:

آغاز اندازه گیری پتانسیل خاموش لحظه ای در سطح خطوط و شبکه های نواحی گازرسانی استان خوزستان

  • کد خبر : 4497
  • 24 آبان 1400 - 10:10
آغاز اندازه گیری پتانسیل خاموش لحظه ای در سطح خطوط و شبکه های نواحی گازرسانی استان خوزستان
واحد حفاظت کاتدی ستاد بهره برداری شهرستان ها در راستای اجرایی نمودن مدیریت خوردگی در سطح نواحی گازرسانی استان، اقدام‌ به اندازه گیری پتانسیل خاموش لحظه ای از نقاط تست پوینت خطوط و شبکه های گازرسانی نموده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خوزستان، محمد ملکی تبار کارشناس حفاظت از زنگ ستاد بهره برداری شهرستان ها گفت: به لحاظ فنی اندازه گیری پتانسیل خاموش از اهمیت ویژه ای در حوزه حفاظت از زنگ برخوردار می باشد. به طوری که پس از برداشت اطلاعات نقاط از خطوط و شبکه های گازرسانی و تغذیه اطلاعات در نرم افزار و تحلیل آنها می توان جمع بندی جامعی از شبکه و خطوط گازرسانی به لحاظ افت پتانسیل، منابع ثالث تاثیر گذار و یا خاموش کردن ایستگاه های غیر موثر در شبکه و خطوط گازرسانی بدست آورد و این نتایج کمک بسیار موثری در طراحی ایستگاه های حفاظت از زنگ، شبکه و خطوط گازرسانی در آینده دارد.

وی درخصوص مرجع مورد استفاده در این روش افزود: فرآیند مذکور بر اساس استاندارد شرکت ملی گاز ایران (IGS-R-TP-028) می باشد که بصورت سالیانه یک بار انجام می شود. در این خصوص برنامه ریزی و جدول زمانبندی انجام این عملیات در سال ۱۴۰۰ تدوین و ابلاغ شده و امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری واحدهای حفاظت کاتدیک در نواحی گازرسانی تا پایان سال تمامی نقاط از پیش تایین شده مورد نظر اندازه گیری و با انجام تحلیل های نرم افزاری و مقایسه نتایج با سال های گذشته و با تهیه کتابچه جامع IOP خطوط و شبکه های گازرسانی گام موثری در جهت کاهش خطرات و ریسک های خوردگی و پایداری خطوط و شبکه های گازرسانی و کاهش هزینه های مربوط به خوردگی را به همراه داشته باشد.
ملکی تبار در پایان ضمن تشکر از همکاران گاز رسانی نواحی، اظهار داشت: بر خود لازم‌ میدانم از حمایت های مدیر و رئیس بهره برداری شهرستان ها کمال تشکر و سپاس را داشته باشم چرا که همیشه حامی و پشتیبان نیروهای بهره برداری بوده اند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=4497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.