تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
5

انتخاب ناشر نمونه سال ۱۴۰۰/ رویکرد اداره کتاب، گفت‌وگو برای حل اختلاف‌هاست

  • کد خبر : 4538
  • 25 آبان 1400 - 12:23
انتخاب ناشر نمونه سال ۱۴۰۰/ رویکرد اداره کتاب، گفت‌وگو برای حل اختلاف‌هاست
مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتخاب ناشر نمونه سال، معرفی خادمان نشر سال 1400 و دیدار با کتابفروشی‌ها و ناشران کتاب از جمله برنامه‌های هفته کتاب است.

محمد اللهیاری فومنی مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو  با بیان اینکه برخی مسائل اقتصادی را مانعی برای کتابخوانی می‌دانند، اظهار داشت: در سال‌های اخیر افزایش قیمت کاغذ و نرخ خدمات فنی چاپخانه‌ها روی قیمت کتاب تاثیر گذاشته، اما همچنان نسبت به سایر کالاها افزایش چندانی نداشته است.

*  روش ما در اداره کتاب گفتگوهای رو در رو برای به حداقل رساندن اختلافات است

اللهیاری فومنی در دسترس بودن کتاب را منجر به مطالعه کردن آن دانست و در مورد فعالیت‌های دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشریح کرد: این دفتر مسئول صدور مجوزهای کتاب، صدور مجوز برای ناشران و همچنین بومی کردن پروژه‌های مطالعاتی در ارتباط با فرآیندهای کتابخوانی در سایر کشورهاست.

مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فرهنگ و هنر چندان آیین نامه‌بردار نیست، چرا که با خالق آثار هنری مواجهیم. همچنین نظارت‌های حداقلی در کشور وجود دارد و ممکن است در برخی مواقع اختلاف نظر وجود داشته باشد؛ روش ما گفتگوهای رو در رو برای به حداقل رساندن اختلافات است چرا که این حوزه چاره‌ای جز گفتگو ندارد.

* از انتخاب ناشر نمونه سال تا کتابگردی در هفته کتاب

وی همچنین در مورد برنامه‌های هفته کتاب تصریح کرد: انتخاب ناشر نمونه سال و همچنین معرفی خادمان نشر سال ۱۴۰۰ از جمله برنامه‌های این هفته است، همچنین در روز پنجشنبه که روز کتاب‌گردی است مسئولان حوزه کتاب به دیدار کتاب فروشی‌ها و ناشران کتاب می‌روند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=4538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.