3

۵۲ اثر صنایع دستی خوزستان مُهر اصالت ملی دریافت کردند

  • کد خبر : 4833
  • 09 آذر 1400 - 11:33
۵۲ اثر صنایع دستی خوزستان مُهر اصالت ملی دریافت کردند
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: ۵۲ اثر از هنرمندان صنعتگر خوزستانی، در ششمین دوره داوری مُهر اصالت ملی، به شایستگی مُهراصالت را دریافت کردند.

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خوزستان، سیدحکمت اله موسوی افزود:در ششمین داوری مُهر اصالت ملی صنایع‌دستی کشور، پس از ارزیابی داوران، از میان ۸۰ اثر از خوزستان، ۵۲ اثر موفق به دریافت مُهر اصالت ملی شدند.

وی افزود: با توجه به فعالیت چشمگیر صنعت گران و هنرمندان خوزستانی در چندسال گذشته و روند روبه رشد این حوزه و تلاش هایی که برای ترویج و آموزش صنایع دستی در شهرها و روستاهای این استان صورت گرفته است، دراین دوره از نشست، خوزستان میزبان داوری نشان ملی بود که شاهد آثار قابل توجه و مرغوبی از هنرمندان استان بودیم و این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم.

موسوی بیان کرد: داوری مُهر اصالت ملی هر دو سال یک بار برگزار می شود و محصولاتی که به بخش داوری می رسند از نظر کیفیت، کاربردی بودن، مرغوبیت و نوآوری مورد ارزیابی نهایی قرار می گیرند؛ در این دوره شاهد رشد و خلاقیت در تمامی آثاری بودیم که از استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر به بخش داوری رسیده بودند که جا دارد به عنوان میزبان از تمامی هنرمندان و کارشناسان و عوامل برگزاری این دوره تشکر ویژه داشته باشیم.

وی با توجه به حضور پررنگ صنعتگران خوزستان در این دوره گفت: تعداد هنرمندان خوزستان در هر دوره از نشان ملی، نشان دهنده عزم جدی هنرمندان و مدیران استان برای و ارتقای هر چه بیشتر حوزه صنایع دستی است.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=4833

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.