3
استاندار خوزستان:

۶۰ هزار میلیارد ریال صرف ایمنی جاده‌های خوزستان می‌شود

  • کد خبر : 5310
  • 06 دی 1400 - 9:42
۶۰ هزار میلیارد ریال صرف ایمنی جاده‌های خوزستان می‌شود
استاندار خوزستان از اختصاص ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های مختلف بهسازی و ایمنی جاده‌های این استان خبرداد و گفت:طبق برنامه طرح های بهسازی جاده‌های آبادان، خرمشهر و اروندکنار تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد.

صادق خلیلیان دوشنبه شب در برنامه ویژه خبری سیمای مرکز آبادان همچنین به اختصاص ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت ملی نفت به این استان اشاره کرد و افزود:این اعتبار برای برطرف کردن مشکلات استان خوزستان به خصوص مشکلات مربوط به آب و فاضلاب هزینه خواهد شد.

وی  با اشاره به حضور خود در نشست هیات دولت وارائه گزارشی از چالش‌ها و مشکلات این استان همچنین اقدامات ۱۰۰ روزه دولت در خوزستان افزود: در این نشست اجرای ۱۵ طرح در بخش آب و فاضلاب ، راه‌آهن، جاده‌،مسکن، صنعت‌ومعدن، کشاورزی، صنایع پایین دستی نفت و گاز ،  اشتغال و پیشتیبانی از خانوارهای محروم ، امور بانوان همچنین امور فرهنگی و دفاع مقدس مصوب شد که اجرای آنها هفته گذشته به استانداری ابلاغ گردید.

وضعیت آب اهواز، آبادان و خرمشهر بهبود می‌یابد

استاندار خوزستان با بیان اینکه طرح آبرسانی غدیر آب آشامیدنی مورد نیاز ۵۲درصد جمعیت غرب استان را تامین می کند گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده با اجرای یک پروژه اضطراری به طول ۱۰ کیلومتر از مخزن سد دز به سمت سد کرخه میزان آب این طرح از ۱۰مترمکعب بر ثانیه به ۲۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش می یابد که با این اقدام علاوه بر بهبود کیفیت آب و افزایش مقدار آن به میزان ۲ برابر ، کیفیت آب آشامیدنی شهرهای اهواز، آبادان و خرمشهر از نظر شوری بهبود می‌یابد.

وی در بخش دیگری به مشکلات زیرساختی شهرهای آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: مسایل و مشکلات شهرهای آبادان و خرمشهر با گذشت چند دهه از پایان جنگ تحمیلی همچنان به قوت خود باقی مانده و مسئولان با خونسردی از آنها گذر کرده اند که نمونه بارز آن احداث جاده قدیم خرمشهر – اهواز است که خطرات ناشی از آن همچنان مردم را تهدید می‌کند.

خلیلیان گفت: منطقه آزاد اروند نه تنها هیچ توسعه‌ای در آبادان و خرمشهر ایجاد نکرده بلکه به دلیل ساختاری که بر آن حاکم بود عملا باعث شد برخی دستگاه‌های اجرایی به وظیفه قانونی خود عمل نکنند و  این امر باعث عقب ماندگی این شهرها شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: دولت با تغییر مدیریت، از  منطقه آزاد اروند انتظار دارد به وظیفه خود بر اساس اساسنامه عمل کند و دولت نیز در چارچوب وظایف از این سازمان حمایت می‌کند که  با این اقدام امیدواریم شاهد تحول و تحقق اهداف در آبادان و خرمشهر باشیم.

وی در ادامه به موضوع حساب های بانکی شرکت های بزرگ فعال در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: از شرکت‌های بزرگ و صنایع فعال در استان خوزستان که دفاتر مرکزی آنها در تهران است و  وجوه آنها به حساب بانکی در مرکز کشور واریز می‌ شود خواسته شده تا از این پس وجوه و پرداختی خود را در استان انجام دهند.

مجوز سفر دوم لنج‌ها و شناورها اخذ شد

خلیلیان همچنین در خصوص کالای ته لنجی گفت: مجوز کالای ته‌لنجی لنج‌های تجاری و شناورهایی که سفر سوم را انجام نداده اند در سالجاری محفوظ است ضمن اینکه برای سال آینده با پیگیری انجام شده مجوز سفر دوم این شناورها اخذ شده است.

وی افزود: معاون اقتصادی استانداری خوزستان دستگاه‌های مربوطه را موظف کرده بر اساس زمانبندی بازارچه مرزی اروندکنار را فعال نمایند تا این بازارچه که می تواند باعث رونق و توسعه منطقه شود فعالیت اقتصادی خود را آغاز کند.

طرح جامع توسعه کشاورزی خوزستان تدوین می‌شود

استاندار خوزستان به تهیه طرح جامع توسعه کشاورزی این استان نیز اشاره کرد و گفت: طرح جامع بخش کشاورزی خوزستان در حال تدوین است که بر اساس آن علاوه بر نخل‌های موجود طرح ویژه‌ای برای احیای نخلستان‌های آبادان ، خرمشهر و توسعه صنایع جانبی نیز در نظر گرفته شده است.

خلیلیان یکی از مشکلات عمده کشاورزی این استان را مشکل شوری آب  رودخانه های کارون و بهمنشیر دانست و ادامه داد: یکی از مشکلاتی که دولت سیزدهم در بدو شروع کار با آن مواجه شد رهاسازی آب از سدهای  خوزستان بدون برنامه از سوی دولت قبل بود لذا برای عبور استان خوزستان از تنش آبی با ایجاد محدودیت برای کشت چغندر قند و کلزا ، الگوی کشت به سمت کشت گندم که محصول راهبردی است تغییر یافت.

وی همچنین به سفر رئیس جمهور به خوزستان اشاره کرد و گفت: رییس جمهور در این سفر به حق آبه این استان تاکید کرد و این حق محفوظ است.

استاندار خوزستان در ادامه به مشکلات تیم فوتبال صنعت نفت آبادان اشاره کرد و گفت: این تیم متعلق به پالایشگاه و وزارت نفت است و مجوز وزیر نفت برای اختصاص اعتبار به این تیم می تواند راهگشا باشد.

 اُمیکرون هنوز وارد خوزستان نشده

استاندار خوزستان در خاتمه به تشریح وضعیت این استان از نظر شیوع کرونا پرداخت و گفت: از روزگذشته به مدت ۱۵ روز مرزهای زمینی و دریایی خوزستان بسته شده و به جز گرووهای هفت گانه به هیچ مسافری مجوز تردد از مرز داده نمی شود.

وی اضافه کرد: تردد مسافر از فرودگاه های استان خوزستان مشروط به تزریق ۲ دُز واکسن و ارائه تست منفی پی سی آر خواهد بود.

خلیلیان گفت:تاکنون موردی از ابتلا به سویه اُمیکرون در استان خوزستان گزارش نشده است.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=5310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.