تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
4
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان :

آیین‌نامه بومی خوزستان برای تعطیلی در شرایط آلودگی تدوین می‌شود

  • کد خبر : 5375
  • 08 دی 1400 - 12:23
آیین‌نامه بومی خوزستان برای تعطیلی در شرایط آلودگی تدوین می‌شود
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از تدوین آیین‌نامه بومی این استان برای تعطیلی در شرایط آلودگی هوا خبر داد و گفت: در فصل سرما شرایط وقوع وارونگی دما و استقرار آلودگی به ویژه در شهرهای صنعتی استان خوزستان و اهواز وجود دارد.

به گزارش چهارشنبه  از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان  محمد جواد اشرفی در کارگروه اضطرار آلودگی هوا در استانداری خوزستان اظهار داشت: در ارتباط با تعطیلی مراکز آموزشی و اداری در استان خوزستان اختلاف نظر بین دستگاه های اجرایی ذیربط وجود دارد که تلاش می شود آیین‌نامه بومی و محلی متناسب با شرایط خوزستان در این راستا تهیه شود.

وی هدف از برگزاری این نشست را بررسی مجدد وظایف هر یک از دستگاه‌های  اجرایی در رابطه با شرایط اضطرار آلودگی هوا در استان خوزستان عنوان کرد.

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان نیز در این نشست با گله مندی از عدم حضور برخی مدیران در نشست اضطرار آلودگی هوا گفت: مدیران غایب باید پاسخگو باشند چه کاری واجب‌تر از سلامت و زندگی مردم داشته اند که در این نشست شرکت نکرده اند.

وی با بیان اینکه اولویت قرار ندادن موضوع های مرتبط با سلامت مردم از سوی مدیران قابل قبول و توجیه نیست  افزود، مردم انتظار دارند شرایط و بستر مناسبی برای زندگی فراهم شود که یکی از شرایط داشتن زندگی خوب برخوردای از هوای پاک است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر مشخص شدن وظایف هر دستگاه در کنترل آلودگی هوا گفت: انجام اقدامات پیشگیری، قبل از ایجاد شرایط اضطرار بسیار اهمیت دارد بنابر این باید برنامه همه صنایع آلاینده در این خصوص ارائه و اقدامات طبق زمان‌بندی انجام شود.

خانچی بیان کرد: دستورالعمل ابلاغ شده در خصوص اجرای قانون هوای پاک باید هم از نظر استانی و هم از نظر دستگاهی، بومی‌سازی شود تا وظیفه هر دستگاه مشخص شود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی استان باید نهضت فضای سبز را در دستور کار قرار دهند تا فرهنگ درختکاری در خوزستان نهادینه شود گفت: باید در بازه زمانی کوتاه شرایط خوزستان از نظر آلایندگی مطلوب‌تر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در خاتمه از همه دستگاه‌های اجرایی مستقر در استان خوزستان خواست برنامه‌ های خود را برای روز هوای پاک اعلام کنند.

با وجود اینکه هوای هشت شهرستان خوزستان در روزهای پایانی آذرماه و اوایل دی ماه به علت افزایش میزان ذرات معلق در هوا در وضعیت فوق خطرناک قرار گرفت تعطیلی در این شهرستان ها اعلام نشد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=5375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.