تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ 17 ربيع أول 1446 Friday, 20 September , 2024
3

نخستین واحد سیار فرآورش نفت شرکت ملی حفاری ایران رونمایی شد

  • کد خبر : 6187
  • 18 بهمن 1400 - 10:50
نخستین واحد سیار فرآورش نفت شرکت ملی حفاری ایران رونمایی شد
همزمان با آغاز به کار نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز ۱۴۰۰ ، نخستین واحد سیار فرآورش نفت (MOT) شرکت ملی حفاری ایران رونمایی شد.

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران این واحد  که در نوع خود یک کارخانه مجهز بهره‌برداری نفت تلقی می‌شود بر روی چهار دستگاه تریلر نصب، و جابه‌جایی آن در کوتاه ترین زمان ممکن به چاه‌های نفتی امکان پذیر است.

در آیین رونمایی از واحد سیار فراورش نفت شرکت ملی حفاری ایران که با حضور استاندار حوزستان و مدیران عامل و ارشد شرکت‌های نفتی در خوزستان برگزار شد، رییس اداره آزمایش چاه و ابزار ویژه شرکت مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری گفت: با پیوستن این واحد به ناوگان خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران، امکان ارایه خدمات یکپارچه تخصصی در چاه‌های نفتی به ویژه تعمیر چاه‌های در دست بهره برداری فراهم شد.

افشین ابوالحسنیی افزود: ساخت این واحد با توجه به درخواست مناطق نفتخیز جنوب و همچنین  دستور العمل وزارت نفت در خصوص ممنوعیت سوزاندن نفت در گودال‌های سوخت، به منظور رعایت استانداردهای زیست محیطی و کنترل آلاینده‌ها و در راستای جلوگیری از اتلاف انرژی و خسارت مالی ناشی از هدر رفت سرمایه ملی، حسب تاکید مدیریت ارشد شرکت در دستور کار قرار گرفت و با امکانات موجود شرکت و استفاده از ظرفیت‌ سازندگان داخلی این تجهیز مهم ساخته و آماده بهره برداری شد.

وی ادامه داد: دستگاه سیار فرآورش نفت در عملیات‌های اسید کاری برای خنثی سازی اثر اسید در جلوگیری از خوردگی شیمیایی ادوات و اتصالات، و به عنوان یکی از روش‌های ازدیاد برداشت از مخازن نفتی مورد توجه کارفرمایان قرار دارد و در عملیات احیای چاه‌ها و بالابردن دبی تولید با استفاده از مجموعه‌های اسید کاری و  لوله مغزی سیار کاربرد دارد.

رییس اداره آزمایش چاه و ابزار ویژه شرکت مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران گفت: مجموعه MOT  می‌تواند گاز، آب نمک و ذرات شن را از نفت خام تولیدی حاصل از فرآیندهای همزمان جدا سازی و با توجه به شرایط هر چاه نفت مربوط را با حذف ذرات جامد به خطوط لوله بهره‌برداری و در نهایت واحدهای بهره‌برداری پمپاژ کند.

همزمان با ششمین روز ایام مبارک دهه فجر ، نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز ۱۴۰۰ با حضور ۲۱۰ شرکت و سازندگان داخلی در محل دایمی نمایشگاه های استان خوزستان گشایش یافت.

این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۰ بهمن در اهواز برپاست.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=6187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.