3

گوگل برای کاربران اندرویدی اوکراین هشدار حملات هوایی می فرستد

  • کد خبر : 6779
  • 21 اسفند 1400 - 21:10
گوگل برای کاربران اندرویدی اوکراین هشدار حملات هوایی می فرستد
گوگل اعلام کرده از این پس برای اطلاع رسانی به کاربران گوشی‌های اندرویدی برای آنان هشدار حملات هوایی ارتش روسیه را ارسال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی بی اس نیوز، گوگل مدعی شده کاربران گوشی‌های اندرویدی با دریافت این پیام‌های هشدار قادر خواهند بود به موقع از وقوع حملات هوایی در نزدیکی محل سکونت خود مطلع شده و به نقاط امن بگریزند.

کنت واکر رئیس امور جهانی گوگل با ارسال پستی وبلاگی در این مورد گفت: سیستم هشدار حملات هوایی با همکاری و بر مبنای درخواست دولت اوکراین راه اندازی شده است. سیستم یادشده مکمل سیستم هشدار حملات هوایی اوکراین است.

به گفته دیو بورک معاون مهندسی بخش اندروید شرکت گوگل این سیستم مبتنی بر خدمات هشدار زلزله است که از مدتی قبل توسط گوگل ارائه می‌شود و قرار است ظرف چند روز آینده در دسترس تمامی مردم اوکراین قرار بگیرد.

گوگل قبلاً یک اپلیکیشن به نام یوکرینین آلارم را نیز در اپ استور خود عرضه کرده بود که دریافت هشدار حملات هوایی را برای کاربران ممکن می‌کند.

شناسایی فعالیت‌های هکرهای وابسته به روسیه و بلاروس و نیز مقابله با کسب درآمدهای تبلیغاتی در یوتیوب توسط مؤسسات دولتی و تجاری روسیه از جمله دیگر اقدامات این شرکت به نفع اوکراین بوده است.

کد خبر ۵۴۴۵۲۴۳
لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=6779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.