5

اعتراض کارکنان قراردادی وزارت نفت نسبت به بی توجهی آن وزارت خانه به اجرای بخشنامه های صادره

  • کد خبر : 7582
  • 23 فروردین 1401 - 12:20
اعتراض کارکنان قراردادی وزارت نفت نسبت به بی توجهی آن وزارت خانه به اجرای بخشنامه های صادره
کارکنان قرارداد موقت وزارت نفت با ارسال نامه‌های متعددی از سراسر کشور به دفتر وزیر نفت که رونوشت آنرا برای سایت های خبری نیز ارسال کرده اند و همچنین کامنت های متعدد در صفحه شخصی وزیر نفت در توییتر، نسبت به عدم اجرای بخشنامه وزارت نفت اعتراض کردند.

تعداد زیادی از کارکنان قرارداد موقت صنعت نفت  طی روزهای گذشته در پیام‌هایی که در صفحه شخصی وزیر نفت در توییتر خطاب به وزیر نفت و معاون وزیر نفت در منابع انسانی منتشر کردند خواستار اجرای کامل و بی نقص بخشنامه ابلاغی ساماندهی پرسنل قراردادی مدت موقت نفت شدند.

کارکنان قراردادی همچنین در این کامنت ها با اشاره به بلاتکلیف بودن ۱۰ ساله سرنوشت شغلی شان و بی توجهی و دهن کجی وزیر نفت و دولت پیشین خواستار تبدیل وضعیت و ارتقای شغلی به پیمانی شدند .

این عده که تعداد آنها در ابتدا ۳۴۰۰۰ نفر بود و در طی سالهای گذشته با اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران و آزمون (غیراستاندارد و مضحک ) توانمند سازی به ۲۷۰۰۰ نفر تقلیل یافت عمدتاً در مناطق عملیاتی و مشاغل حساس و دارای استرس شغلی فراوان مشغول به خدمت و تولید طلای سیاه می باشند و به گواه فعالین و صاحب نظران این صنعت ، عمده بار تولید تا توزیع نفت و گاز کشور را این دسته از کارکنان بر عهده دارند .

لازم به ذکر است در دولت نهم شیوه ادبیات استخدامی قرارداد موقت در کنار استخدام رسمی و پیمانکاری ابداع شد و در این سال‌ها این کارکنان نه به طور کامل ذیل قانون وزارت کار بودند و نه از مزایای استخدامی وزارت نفت بهره می‌بردند.

در تاریخ هفتم دی ماه سال ۱۴۰۰ بخشنامه‌ای به منظور ساماندهی مشاغل نیروهای قرارداد مدت موقت وزارت نفت و تعیین حقوق و مزایای آنها از سمت مهدی علی مددی، معاونت سرمایه انسانی وزارت نفت ابلاغ شد. هرچند در این بخشنامه تصریح شده بود که از اول بهمن ماه لازم الاجرا است، ولی همچنان اثری از اجرای آن دیده نمی‌شود و همین موضوع اعتراض کارکنان قرارداد موقت نفت را در پی داشته است. از همین رو این کارکنان در پیام‌هایی مراتب اعتراض خود را به مقامات وزارت نفت رسانده‌اند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=7582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.