4

ماسک هوشمندی که تنفس شما را ردیابی می‌کند

  • کد خبر : 7608
  • 24 فروردین 1401 - 9:37
ماسک هوشمندی که تنفس شما را ردیابی می‌کند
محققان به کمک یک حسگر ماسک هوشمندی طراحی و ساخته‌اند که می‌تواند طیف وسیعی از اطلاعات سلامت انسان را ردیابی کند.

به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، محققان دانشگاه نورث وسترن، به کمک یک حسگر ماسک هوشمندی به نام «FaceBit» طراحی و ساخته‌اند که می‌تواند طیف وسیعی از اطلاعات سلامت انسان را ردیابی کند.

به گفته فناوران، این قطعه کوچک در قلب ماسک N۹۵ جای می گیرد و به دلیل پمپاژ خون می‌تواند ضربان قلب کاربر را با حرکات ملایم سر اندازه گیری کند.

ماسک‌های صورت به محافظت از مردم در سراسر جهان کمک می‌کنند؛ در نتیجه همه گیری ویروس کرونا نیز استفاده از ماسک در سراسر جامعه رایج شده، اما استفاده از آنها در جامعه پزشکی همیشه گسترده بوده است. با این وجود، اثربخشی ماسک‌های پوشش‌ صورت می‌تواند به‌طور چشمگیری با توجه به نحوه پوشیدن آن‌ها متفاوت باشد و برای کارکنان بهداشتی که نقش‌های پررنگی و ثابتی در روزهای اپیدمی دارند، ماسک صورت می‌تواند نشانگر موارد متعددی باشد.

محققان دانشگاه نورث وسترن شیکاگو  می‌گویند، حسگر توسعه داده شده آنها به اندازه یک سکه است که به ماسک صورت متصل می‌شود. این ماسک از یک آهنربای کوچک استفاده می‌کند و میزان تنفس، ضربان قلب کاربر، مدت زمانی که از ماسک استفاده کرده  و اینکه آیا ماسک شروع به نشت کرده است  یا خیر را ردیابی می کند. با در نظر گرفتن این موارد هر کسی می‌تواند برای نظارت بر سلامت خود از آن استفاده کند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=7608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.