5

کشف اشیای تاریخی در شهرستان رامهرمز از قاچاقچیان

  • کد خبر : 7658
  • 27 فروردین 1401 - 12:51
کشف اشیای تاریخی در شهرستان رامهرمز از قاچاقچیان
فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: چند شیء تاریخی که در جریان یک حفاری غیرمجاز در شهرستان رامهرمز کشف شده بود ضبط، و در این رابطه ۲ قاچاقچی آثار فرهنگی دستگیر شدند.

به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان سرهنگ رامین مکناوی بیان کرد: حسب گزارش پلیس اطلاعات و امنیت مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزلی واقع در بافت تاریخی رامهرمز، عوامل پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت و نیروی انتظامی و نیز با هماهنگی دادستان آن شهرستان، با دریافت مجوز به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: پس از بررسی‌ و بازرسی‌ لازم، تعدادی شیء تاریخی شامل سه ظرف سفالی دارای نقش، ساده و لعابدار، و یک ظرف سنگی مرمر کشف و ضبط شد که بنابر نظر کارشناس اموال فرهنگی‌تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، همه اشیای مکشوف مربوط به دوره اسلامی هستند.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خوزستان با بیان اینکه در این رابطه ۲ سوداگر نیز دستگیر شدند، افزود: از این سوداگران یک دستگاه فلزیاب بدون مجوز نیز کشف و ضبط شد.
وی از هم‌استانی‌ها خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف درحوزه میراث‌فرهنگی، مراتب را به شماره تماس ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان‌حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، اطلاع دهند.

رامهرمز در جنوب شرق اهواز دفینه‌های زیادی را در دل خاک خود جای‌ داده است و نیاز به کاوش‌ باستانی دارد.

از جمله آثار مهم شهرستان رامهرمز می‌توان گور هرمز ساسانی، تل برمی،تشکوه رامهرمز (کوه آتشین)،چشمه‌های قیر ماماتین و سد جره اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=7658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.