تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 2 ذو القعدة 1445 Thursday, 9 May , 2024
3

طهماسبی: امیدوارم طلسم چینی‌ها را در هانگژو بشکنیم/ خواهران منصوریان با انگیزه هستند

  • کد خبر : 7912
  • 07 اردیبهشت 1401 - 11:25
طهماسبی: امیدوارم طلسم چینی‌ها را در هانگژو بشکنیم/ خواهران منصوریان با انگیزه هستند
سرمربی تیم ملی ووشوی زنان گفت: تمام تلاش و برنامه‌ریزی ما، شکستن طلسم چینی‌ها در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو است تا بتوانیم در این رویداد مهم نیز طلایی شویم.

راضیه  طهماسبی روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا در خصوص شرایط تمرینات تیم ملی ووشوی زنان، اظهار داشت: مرحله پنجم تمرینات از روز یکشنبه در آکادمی ووشو آغاز شد و تا بیستم اردیبشت ادامه خواهد داشت. تاکنون ۲ مرحله انتخابی را برگزار کردیم و ۲۶ اردیبهشت‌ ماه نیز یک انتخابی دیگر بین نفرات اول و دوم هر وزن برگزار خواهد شد. اگر کار به انتخابی بعدی نکشد، ترکیب تیم اعزامی ۲ نفره به بازی‌های آسیایی در همان روز مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه رقابت‌های ساندای زنان در بازی‌های آسیایی هانگژو تنها در ۲ وزن برگزار می‌شود، ادامه داد: در وزن ۵۲ کیلوگرم الهه منصوریان و آرزو سلیمی نفرات حاضر در اردو هستند که الهه در انتخابی اول به برتری دست یافت. در وزن ۶۹ کیلوگرم، شهربانو و سهیلا منصوریان حضور دارند که شهربانو برنده انتخابی نخست این ۲ خواهد شد.

طهماسبی در خصوص اینکه بازهم خواهران منصوریان در آستانه رسیدن به ترکیب اصلی هستند، گفت: آنها نفرات باتجربه‌ای هستند و در انتخابی‌ها به برتری می‌رسند. الهه از نظر بدنی، روحی و تجربه در بهترین شرایط قرار دارد و یکسال تمرین و مسابقه دادن در چین هم به او کمک شایانی کرده است.

وی گفت: شهربانو منصوریان هم تجربه ارزشمندی دارد و نشان داد دود از کنده بلند می‌شود. او کمی آسیب‌دیدگی داشت که با فیزیوتراپی و مراقبت‌های پزشکی این مساله را برطرف کرد و توانست از پَسِ حریفانش برآید.

طهماسبی: امیدوارم طلسم چینی‌ها را در هانگژو بشکنیم/ خواهران منصوریان با انگیزه هستند

طهماسبی در خصوص اینکه چقدر پیش‌بینی می‌کرد بازهم الهه و شهربانو از بیشترین شانس برای اعزام برخوردار شوند، گفت: در وزن ۵۲ کیلوگرم از ابتدا هم نظرم الهه بود اما در ۶۰ کیلوگرم فکر نمی‌کردم شهربانو به دلیل جراحی سختی که داشت و شرایط سنی‌ بتواند برابر حریفان جوان در انتخابی موفق شود.

وی در خصوص اینکه بانوان ووشوکار ایران تاکنون موفق به شکست دادن چینی‌ها در بازی‌های آسیایی نشده و در حسرت کسب مدال طلای این رویداد هستند توضیح داد: برای ووشوی چین، بازی‌های آسیایی بسیار متفاوت‌تر از مسابقات جهانی است و با بهترین تدارکات و نفرات به این رویداد مهم می‌آیند. تلاش کادر مدیریت فدراسیون، ووشوکاران و مربیان این است تا بتوانیم در هانگژو به مدال دست یابیم. برنامه‌ریزی حساب شده‌ای داریم و خودم نیز با تمام وجود تلاش می‌کنم تا بتوانیم در بازی‌های آسیایی طلایی شویم.

وی گفت: البته چین میزبان است و برتری مقابل آنان دشوارتر خواهد شد. حریف چینیِ الهه همان بازیکنی است که چهار سال قبل در جاکارتا نیز با او مبارزه کرد اما نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم چین هنوز مشخص نشده است.

وی در مورد برنامه‌های آماده‌سازی تیم زنان گفت: اردوی خارجی نخواهیم داشت و علاوه بر تهران، قرار است ۲ مرحله از تمرینات در اصفهان و شهرکرد برگزار شود. با این حال تیرماه تیم ووشوی بانوان هند به تهران خواهد آمد تا اردوی مشترک و دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=7912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.