3
در نشست روساي بهبود روابط كار مناطق نفتخيز جنوب تأكيد شد؛

لزوم شفاف سازی قوانین و‌ آیین نامه های حوزه منابع انسانی و رفع ابهامات مربوطه

  • کد خبر : 8128
  • 26 اردیبهشت 1401 - 11:45
لزوم شفاف سازی قوانین و‌ آیین نامه های حوزه منابع انسانی و رفع ابهامات مربوطه
بيست و هشتمين نشست روسا و كارشناسان بهبود روابط كار و امور اجتماعي شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب و شركت هاي تابع آن به ميزباني شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، مدیر منابع انسانی این شرکت ضمن عرض خوشامد گویی به میهمانان جلسه در سخنانی اظهار داشت : شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از وسیع ترین شرکت های تولید کننده نفت و گاز از نظر حوزه جغرافیایی و عملیاتی است که از واحدهای فرآورشی با قدیمی و جدید برای تولید صیانتی و تکلیفی برخوردار است .
مهندس رضا ورناصری افزود : پراکندگی واحدهای فرآورشی و قرار گرفتن آنها در مناطق بعضاً صعب العبور باعث گردیده تا مشکلات و معضلاتی برای نیروی انسانی بوجود بیاید که بخشی از این موارد به سمت بهبود روابط کار و امور اجتماعی سوق پیدا می کند .
وی ادامه داد : شفاف نبودن برخی قوانین و لزوم روزآمد شدن آنها باعث برخی ابهامات می گردد که در این همکاران مربوطه با مددگیری از تخصص و تجارب گرانبها ی خود این مشکلات را رسیدگی و برطرف می نمایند از این رو ضرورت دارد این قوانین و آیین نامه مجدداً بازنگری و ابهامات مربوطه با کسب نظر کارشناسان امر مرتفع گردد .
مدیرمنابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با برشمردن برخی مشکلات دیگر حوزه منابع انسانی این شرکت گفت : شفاف نبودن آیین نامه های انضباظی کارکنان قرارداد مدت موقت و ارکان ثالث – درخواست های خارج از رویه و منطق کارکنان جهت انتقال به سایر نقاط – پایین بودن ساختار و رتبه های سازمانی و لزوم غنی سازی آنها – بازنگری در سهمیه بومی در جذب های آتی بمنظور کاهش و حذف درخواست انتقالی کارکنان غیربومی در همان ابتدای استخدام و ورود به شرکت از جمله مواردی هستند که موجب چالش در حوزه منابع انسانی گردیده که بالطبع همکاران اداره بهبود روابط کار و امور اجتماعی نیز با این موارد درگیر و در تقابل می باشند.
رییس بهبود روابط کار و امور اجتماعی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز طی سخنانی گفت : در مدیریت بحران اصل بر سلامت مردم است و در بهبود روابط کار با تأسی از این دیدگاه و عقیده ، اصل بر سلامت کارکنان است .
خانم تاتیانا نوروزی افزود : در سالهای اخیر وظایف جدید دیگری از جمله پرداخت تسهیلات بانکی با استفاده از ظرفیت های نفت کارت – رسیدگی به تخلفات و غیبت های طولانی مدت کارکنان قرارداد مدت موقت – معافیت های مالیاتی کارکنان معلول مشمول قانون – رسیدگی به خانواده کارکنان فوت شده ناشی از ویروس کرونا به علاوه بر وظایف پیشین همکارانم در واحدهای بهبود روابط کار و امور اجتماعی افزوده شده است .
وی خاطر نشان کرد : به لحاظ کمی ، سالیانه پرونده های مختلفی در بهبود روابط کار و امور اجتماعی طرح می شود که لازم است این پرونده ها هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی به نتایج ایده آل و مطلوب ختم شوند .
در ادامه این نشست ضمن بررسی مفاد مصوبه صورت جلسه نشست پیشین ، در خصوص مسایل و مشکلات مربوطه از سوی روسا و کارشناسان حاضر در جلسه بحث و تبادل نظر صورت گرفت .

نگارش : دانوش صالحی

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=8128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.